ANNONS
Annons

Sjunker värdet på 5D när Sony släpper ny/nya kameror?

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik Palombo

Aktiv medlem
Som rubriken säger, tror ni att man får mindre för sin D5D om man säljer den efter att Sony kommer med sina nyheter eller sjunker inte priset på en begagnad dslr i fint skick under 4000kr?
 
Jag skulle tro att priset är ganska stadigt, möjligen att det sjunker om jättemånga 5D-ägare får för sig att uppgradera till nya Sonyn samtidigt, men det är inte så troligt.
 
troligtvis kommer det att bli en värde minskning .... det är ju som att jämföra när en biltillverkare släpper en ny modell dom gamla sjunker ju stadigt i pris :)
 
Bengan P skrev:
troligtvis kommer det att bli en värde minskning .... det är ju som att jämföra när en biltillverkare släpper en ny modell dom gamla sjunker ju stadigt i pris :)
Men runt 4000 är som en magisk gräns typ, tror inte att om man kunde få 4k nu så kommer man bara kunna få 3k när Sonys nya har kommit.
 
Delade meningar direkt :)

Själv tror jag att 5D i framtiden är det som folk som vill in på dslr-marknaden kommer satsa på om dom vill köra minolta/sony eftersom det inte finns många som säljer a100.. och skulle dom det skulle priset inte ligga på under 5-6000 iaf. Så ska jag komma med ett svar på min egna fråga tror jag att man kan få en 4500kr för sin 5D även om ett år. Är jag ute och cyklar då? köpte min för 5300kr med 2 objektiv som jag sålde och fick nästan 1000kr för tillsammans, och det var för ganska exakt 1 år sedan. Och på tradera och blocket ligger dom på runt 5000kr idag med diverse tillbehör
 
FILM) (Anddje skrev:
Men runt 4000 är som en magisk gräns typ, tror inte att om man kunde få 4k nu så kommer man bara kunna få 3k när Sonys nya har kommit.

Aha ja du tänker så.... :) ja då vart det jue en annan 5a tyvärr så har jag redan sett prislapparna sjuka på D5D till runt 3500kr även här i annonsmarknaden.... Ps jag köpte själv min för knappt 1månad sen för 3500kr och en Dimage z10 i inbyte här
 
Bengan P skrev:
Aha ja du tänker så.... :) ja då vart det jue en annan 5a tyvärr så har jag redan sett prislapparna sjuka på D5D till runt 3500kr även här i annonsmarknaden.... Ps jag köpte själv min för knappt 1månad sen för 3500kr och en Dimage z10 i inbyte här
Jasså det liggar så lågt? 3500kr är ju i princip gratis. Tycker de flesta begagnade kameror man ser ligger sällan under 4000kr, t.ex. gamla EOS 300D mfl.
Har tyvärr lite dålig koll på begagnade KM digitalhus :(
 
mmm satt å kikade på annonsen alldeles nyss visserligen var det bara D5D huset då men men hoppas prislappen håller sig där runt nu ett tag framöver :) helst ska den ju givetvis stiga igen då folk upptäcker beg marknaden på digitala system kameror tror iofs att det kommer att dröja innan sonys kommer ut ordentligt på beg marknaden så priset håller sig nog ett tag framöver
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.