Att ha olika fakturaadress och leveransadress blir de flesta internetföretag väldigt misstänksamma mot och hos BH får man helt enkelt inte uppge en annan leveransadress om man beställer från utlandet. När grejorna väl kommit till Sverige, brukar det inte vara några problem att ändra til jobbadressen däremot.
Ja, det är kurirerna själva som ringer, DHL kanske inte har det som uttalad policy, men varje gång jag har beställt nå't har de ringt innan. När jag beställde en stor tv (36 tums, 80 kg!) ringde de innan och sen kom två (!) lastbilar med varsin bautastor kille som inte bara bar upp tv utan också hjälpte till att få upp den på tv-bänken. Det är bra service!! När jag fick högtalarna så ringde faktiskt UPS upp innan också. Hade de inte varit skadade hade jag varit helt nöjd med den hanteringen.
Hehe, det är klart att hade jag vetat innan vilka problem det skulle bli med UPS hade jag valt nån annan, men man lär så länge man lever. Alternativet hade nog varit USPS med samma kostnad men längre leveranstid. Dubbla fraktkostnaden känns svår att acceptera måste jag säga.