Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Singapore, Malaysia eller Tyskland?

Produkter
(logga in för att koppla)

lintrik [E.F.S]

Aktiv medlem
Jag ska åka utomlands i sommar (Malaysia och Singapore) och vill ha en bättre kamera. Förmodligen blir det en Canon
10D när den släpps igen med två bra objektiv till.

Nu är frågan var jag ska köpa den? Ska man beställa från Tyskland eller ska man vänta till man kommer till resmålet i augusti. Eventuellt kanske jag köper kamerahuset i Tyskland pga av garantier, om det inte är mycket billigare i Asien. Sen kanske jag köper objektiven i Asien.

Är det någon som har varit i Malaysia eller Singapore och vet något om priserna när det gäller kamerautrustning samt var man kan köpa?

Förra sommaren gick programratten sönder på min Eos 5a. Jag ringde runt och kollade vad det skulle kosta att laga den vilket var över 1000-lappen i Sverige. Eftersom jag skulle till Singapore samma sommar tog jag med den dit. Jag åkte till Canons kontor och fick den lagad på 30 min för 250:-. Nu har jag inte köpt nåt i Asien på länge men eftersom priserna skillde sig så otroligt mycket skulle jag vänta och köpa i Singapore.

Detta var priset jag hittade på Canon Singapore. Rek. pris.
S$3,128

http://www.canon.com.sg/index.cfm?fuseaction=digitalcamera&prod_type=comparison

Hoppas du hittar vad du söker.

Rock On!
Andreas

Andreas:
att inte jag tänkte på att man kunde surfa in på Canon Singapore.
Jag ska dit i augusti men klarar man vänta så länge det kliar i fingrarna redan nu.

Jag har blivit medlem i Malaisias fotosida och där fick vi reda på att man kunde köpa 10d för ca. 8000-9000 Sve kr medans Canon EOS 1D Mark II huset hade samma pris som i Sverige.
Jag tycker det låter konstigt att priserna kan skilja så mycket.

Kan prisskillnaden bero på att dom vet att där kommer en ersättare och därför säljer ut 10d nu?

Ni som vet är det värt att vänta så länge?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar