Annons

Sigma Macro köper jag, vad tror ni ?

Produkter
(logga in för att koppla)

robert petersson

Aktiv medlem
Skrev förut att jag funderade på köpa sigma 70-300 för typ 2000 kr, men jag har nu ändrat mig, köper detta istället:

Sigma EX 150/2,8 DG HSM Macro

dock är det mycket dyrare, 5800 kr, men vaa faan, man vill ju bli nöjd över bilderna..

så vad tror ni, kommer det att fungera bra ? har aldrig fotat macro tidigare, vill gärna ha mer tips och så..

//Robert

Jag läste ett test för några dagar sedan där massa macroobjektiv ställdes mot varandra. Det var fina gluggar från Nikon, canon, pentax, sigma, tamaron etc..

Bäst i test rent bildmässigt kom Nikons 105 f/2.8 VR, näst bäst var det sigmat du nämner. Det rekommenderades även som det mest prisvärda, eftersom nikongluggen kostar 8 500 kr.

Köp!

Har själv ett Sigma 150/2,8 och jag är supernöjd!!
Skarpt som tusan och brännvidden gör att man inte behöver gå så där riktigt nära. Perfekt om man skulle vilja fånga en insekt..
Köpte själv mitt begagnat men det är nog inte så lätt att hitta.
Slå till!

Jag läste ett test för några dagar sedan där massa macroobjektiv ställdes mot varandra. Det var fina gluggar från Nikon, canon, pentax, sigma, tamaron etc..

Bäst i test rent bildmässigt kom Nikons 105 f/2.8 VR, näst bäst var det sigmat du nämner. Det rekommenderades även som det mest prisvärda, eftersom nikongluggen kostar 8 500 kr.
Om du läste den testen online så får du gärna lägga ut länken till sidan.

Sigma 150/2.8 blev topptestad i FOTO, det är ett objektiv av absolut toppklass, som går utmärkt att använda till både makro och vanlig fotografering.
Det är bara att gratulera till ett mycket bra köp.

Senast ändrad:

Vart läste du de testet? Jag läste varenda test jag kunde hitta innan jag köpte mitt och i samtliga så spöar sigmas 150 2,8 nikons 105 och 150 markon hårt. Däremot ska nikons 60 mm vara riktigt skarpt och fint.

Jag läste testet i ett fikarum, och kommer helt ärligt inte ihåg vilken tidning det var, kan det kanske varit tidningen Foto? Det var inte senaste nummret, utan några månader gammalt.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto