Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma EX 50-500/4-6,3 HSM DG

Produkter
(logga in för att koppla)

andmag

Aktiv medlem
Tjena!

Funderar på att inhandla ett sådant objektiv men skulle vilja se lite bilder tagna med objektivet.

Så om du äger ett Sigma EX 50-500/4-6,3 HSM DG kan du väl pasta in lite länkar till dina bilder.

tack!!

Om du går till BILDER och letar reda på sökformuläret så hittar du en rad där det står Utrustning.

Skriv in "Sigma EX 50-500/4-6,3 HSM DG" och du får upp 76 bilder.

Imponerande objektiv, har själv funderat på.

De flesta tester jag läst, inklusive tidningen Fotos, konstaterar att Tamron 200-500 (som väl är den enda egentliga konkurrenten) är snäppet vassare optiskt. Men Sigmat vinner förstås på sitt betydligt störrre brännviddsomfång, som borde göra det till ett mer måmgsidigt objektiv.

/Per

Tack för alla svar, fina bilder du tagit Per men objektivet. Det får nog bli att spara lite pengar och köpa mig ett.

Hade missat att jag fått svar på denna tråd, därav det sena svaret.

andmag skrev:
Tack för alla svar, fina bilder du tagit Per men objektivet. Det får nog bli att spara lite pengar och köpa mig ett.

..för tydlighetens skull var det alltså inte mina bilder jag länkade till ovan - jag demonstrerade bara sökformuläret under 'sök bilder' genom att knappa in "Sigma 50-500" i utrustningsfältet.

/Per

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar