ANNONS
Annons

Sigma 70-300 mm f/4-5,6 DG OS

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick precis hem mitt 70-300 OS från UK och ska försöka testa det i helgen, får se vad resultatet blir.
Känns dock välbyggt och bra redan nu!

Problem med zoomen?

Fick precis hem mitt 70-300 OS från UK och ska försöka testa det i helgen, får se vad resultatet blir.
Känns dock välbyggt och bra redan nu!

Jag har använt mitt 70-300 OS under några dagar och upplever att objektivet expanderar (zoomar) när man går omkring med kameran hängandes på axeln.
Den trillar alltså sakta utåt.
Är det fler som har problem med detta? Kommer det att bli ännu värre med tiden? ska man lämna tillbaka objektivet eller bara acceptera det?

Jag har använt mitt 70-300 OS under några dagar och upplever att objektivet expanderar (zoomar) när man går omkring med kameran hängandes på axeln.
Den trillar alltså sakta utåt.
Är det fler som har problem med detta? Kommer det att bli ännu värre med tiden? ska man lämna tillbaka objektivet eller bara acceptera det?

Jo mitt var likadant, lite störande faktiskt! Jag har nu sålt mitt objektiv men inte av den anledningen :) Sålde det för att jag inte har så mycket nytta av omfånget 70-300mm utan satsade på ett ljusstarkt normalzoom istället.

Jo mitt var likadant, lite störande faktiskt! Jag har nu sålt mitt objektiv men inte av den anledningen :) Sålde det för att jag inte har så mycket nytta av omfånget 70-300mm utan satsade på ett ljusstarkt normalzoom istället.

Blev det värre med tiden? Min vrider sig än så länge max ett par cm just nu.
Får man helt enkelt leva med detta?

Hmm vet inte om det blir värre med tiden, blir ju lite bättre när man har OS inkopplat när man går men helt klart störande. Köpte ett Tamron 17-50 F2.8 nu och den har en liten låsningsmekanism på 17mm så att den inte kan åka ut, skulle ju varit guld på sigmat!

Hmm vet inte om det blir värre med tiden, blir ju lite bättre när man har OS inkopplat när man går men helt klart störande. Köpte ett Tamron 17-50 F2.8 nu och den har en liten låsningsmekanism på 17mm så att den inte kan åka ut, skulle ju varit guld på sigmat!

Ja verkligen.
Frågan är ju om Tamron eller Canons motsvarande versioner är bättre eller lider av samma problem?
Och om det ens är något problem

dom är såna..

tog snack med en Sigmasnubbe på fotomässa. Tyvärr dom är som dragspel.
Har lärt läxan och kör numer med 70-200. Det pumpar dessutom inte in en massa luft mot sensorn då det är konstant långt.

Men det är trots allt budget, då blir det som det blir.

lma

tog snack med en Sigmasnubbe på fotomässa. Tyvärr dom är som dragspel.
Har lärt läxan och kör numer med 70-200. Det pumpar dessutom inte in en massa luft mot sensorn då det är konstant långt.

Men det är trots allt budget, då blir det som det blir.

lma

Ok. Tack för svaret. Då är det inte så mkt att göra. Skönt att veta att objektivet är "normalt" iaf.
Bytte du till Sigmas 70-200?
Jag är ju ute efter att fota saker långt bort, ska på safari i Afrika, och då känns de som att ett 70-200 inte räcker till. eller vad tror ni?

120-400

Trodde sigmas 120-400 var billigare, jag andv mitt 120-400 till en canon 7d och är jättenöjd.
Hoppas du hittar ngt du blir nöjd med´:)Susanne

Ja verkligen.
Frågan är ju om Tamron eller Canons motsvarande versioner är bättre eller lider av samma problem?
Och om det ens är något problem

Om tamron-objektivet kan jag inte säga något, men om jag inte minns helt fel så har Canons motsvarighet en lås-knapp som hindrar lens creep. Kan ju dock minnas fel...

/Num

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.