Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma 24-70/2,8L
- Trådstartare defiant
- Start datum
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Vilken modell är det, nyaste eller en ava de äldre?
De skulle helt säkert fungera ok för mig.
Mvh Niclas,
De skulle helt säkert fungera ok för mig.
Mvh Niclas,
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
EX heter den. L är Canons beteckning på proffsoptik.
Det finns som sagt två varianter. 28-70/2.8 EX brukar generellt få bättre omdömen.
Dock verkar det ju som om Sigma håller på att införa nya objektiv rakt över. Iaf. om man tittar på Cyberphotos hemsida...
Det finns som sagt två varianter. 28-70/2.8 EX brukar generellt få bättre omdömen.
Dock verkar det ju som om Sigma håller på att införa nya objektiv rakt över. Iaf. om man tittar på Cyberphotos hemsida...
viachtor
Medlem
Jag förstår inte riktigt frågeställningen här?
Du ska låna ett sigma, men köpa ett canon?
Jag har själv ett sigma 24-70 och är nöjd med det. Bygget i sig är inte det bästa, men bra mycket bättre än ett standardobjektiv. Nackdelen är att det inte har HSM-motor. I övrigt ett väldigt trevlig objetiv
Du ska låna ett sigma, men köpa ett canon?
Jag har själv ett sigma 24-70 och är nöjd med det. Bygget i sig är inte det bästa, men bra mycket bättre än ett standardobjektiv. Nackdelen är att det inte har HSM-motor. I övrigt ett väldigt trevlig objetiv
defiant
Aktiv medlem
Efter att ha använt objektivet ett tag så kändes det inte vilja prata så bra med min kamera, Autofocusen verkar inte vara så exakt, manuellt blev det bättre. och Autofocus motorn var riktigt hemsk. fast man får ju det man betalar för i regel, med en del undantag.
det var ett 28-70/2,8L och inte det som jag skrev i rubriken....
det var ett 28-70/2,8L och inte det som jag skrev i rubriken....
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Du menar fortfarande Sigmas 28-70 EX Asp DF? Denna:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=5714
Har du testat den på din EOS 3?
Jag har själv feta problem med min 28-70/2.8 EX DF på den kameran.
Exponeringsmätaren visar fel på ett halvt till ett tredjedels steg och när jag byter mattskiva till Ec-D (med rutnät) så får jag någon sorts "back focus"-tjorv.
Jag funderar starkt på nyinvestering i en EF 24-70/2.8L istället för att hålla på och krångla med denna. Visserligen bränner det i plånboken men sen lär jag inte behöva byta normalzoom på iaf. 15 år om inget oförutsett händer...
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=5714
Har du testat den på din EOS 3?
Jag har själv feta problem med min 28-70/2.8 EX DF på den kameran.
Exponeringsmätaren visar fel på ett halvt till ett tredjedels steg och när jag byter mattskiva till Ec-D (med rutnät) så får jag någon sorts "back focus"-tjorv.
Jag funderar starkt på nyinvestering i en EF 24-70/2.8L istället för att hålla på och krångla med denna. Visserligen bränner det i plånboken men sen lär jag inte behöva byta normalzoom på iaf. 15 år om inget oförutsett händer...
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Förresten, du som har testat både Sigmas och Canons gluggar. Går fokus-/zoomringen åt olika håll?
Det är tyvärr inte helt irrelevant då jag ev. hamnar i ett läge med en EF 24-70 och en Sigma 70-200 (den är däremot toppklass).
Det är tyvärr inte helt irrelevant då jag ev. hamnar i ett läge med en EF 24-70 och en Sigma 70-200 (den är däremot toppklass).
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Ok, tack. Och det är ju fokuseringen som är viktig...