Annons

Sigma 18-50 2,8 på en 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Conny.

Ska snart köpa min första systemkamera och skulle gärna se de bilder du tagit eftersom det är just 350D + Sigma 18-50/2.8 som jag överväger att köpa. Mailadressen är:

[email protected]
 
Hej

Har köpt 18-50/2.8 från Jessops till Minolta men inte fått det ännu. Du får gärna maila en fullstor bild till matsekberg@gmail (storleken har ingen betydelse, har ju google mail!)
 
har precis bestämt mig för 350d och sigmaobjektivet efter vad jag har hört om det. men har inte sett några fullskaliga bilder. får väldigt gärna skicka! [email protected] har knappt 2 mb ledigt tyvärr :/
mvh viktor
 
Senast ändrad:
chisel skrev:
Måste ju vara enklare att tanka upp en testbild nånstans än att maila alla nyfikna
Ska kolla om jag kan fixa det på nåt sätt. Jobbar kväll denna vecka så tiden räcker inte alltid till.

Mv. C
 
Är kanon nöjd med detta kit faktiskt. Köpte kamera och objektiv för 3 veckor sedan. Inget att klaga på. Sigmat känns oerhört välbyggt.
Har ett par bilder med detta kit. Vill bara tillägga att jag är nybörjare inom foto.
 
zippedee skrev:
Vart kan man välja till detta objektiv istället för det "vanliga" kitet? *sugen* ;)

Du får göra ditt eget kit med 20D och Sigma gluggen helt enkelt, eller, om du beställer från TechnikDirekt.de så finns det ett kit där med den gluggen för 1777 EUR.
 
Foto-Rickard skrev:
Du får göra ditt eget kit med 20D och Sigma gluggen helt enkelt, eller, om du beställer från TechnikDirekt.de så finns det ett kit där med den gluggen för 1777 EUR.

Ok, inga billigare kit då, synd.
Får ta och köpa själva objektivet i staterna tror jag ;)
 
zippedee skrev:
Ok, inga billigare kit då, synd.
Får ta och köpa själva objektivet i staterna tror jag ;)

Ja, det är ju också ett alternativ givetvis och billigare om någon är där och "smugglar" in det åt dig så du slipper tullen och momsen! ;)
 
Denna bild brukar jag skicka. Den är tagen med ISO 800 och inte uppskärpt i PS. Ganska extremt att kanske använda så högt ISO men jag gör det ofta när jag fotar vimmel på krogar.

Det jag vill visa är att ISO 800 verkligen är avändbart. Denna bild är dock tagen i mitt badrum utan blixt med 18-50 2,8.

Mv. Conny
 

Bilagor

  • 2005-04-20-007.jpg
    2005-04-20-007.jpg
    29.1 KB · Visningar: 212
Lägger in en bild som jag lagt på lite USM på.

Mängd: 80 %

Radie: 1,0

Tröskelvärde: 0
 

Bilagor

  • 2005-04-20-008.jpg
    2005-04-20-008.jpg
    37 KB · Visningar: 208
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.