Per
Aktiv medlem
.Z. skrev:
Det som dock gör mig konfunderad är Per Folkessons problem, att ha provat flera exemplar utan att lyckas. Nästan så att man funderar på om huset spelar in?
Japp, jag håller med. Men som sagt, jag hade möjlighet att testa med inte mindre än tre olika D7D-hus, och körde samtidigt tester med Minolta 50/1,4 och Tamron 90/2,8. - 18-50 uppvisade samma problem med alla hus, men jag hade inga problem med de andra kombinationerna. I så fall skulle det väl vara ett generellt problem med D7D, men enligt både Zieger och de handlare jag talat med verkar det som om problemet är större på Canon-exen.
(i just mitt fall anar jag dock, konspiratorisk som jag är, att de upprepade problemen kan ha att göra med att 'någon' är mindre nogräknad med hur man hanterar reklamerade produkter)
Att folk skriver mer funderingar kring problem än typ "hörrni hörrni - min kamera funkar idag oxå!" tycker jag är både självklart och väldigt skönt.. Självklart kan man bli fundersam på om andra sitter i samma båt när man stöter på något konstigt. Problemet är när någon drar slutsatser om alla ex av en viss produkt utifrån 5 inlägg i ett forum.
/Per
Senast ändrad: