Annons

Sigma 18-200 mm F3.5-6.3 DC OS

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Sigma 18-200 OS på väg?

nifo skrev:
Njae...läser man nu vad det står så finner man:
Tillgång: Väntas Söndag 1April *tjo och tjim* =P

/Fredrik


Jo, jag har också sett att de har ändrat lev. tiden till 28 dagar nu.
Priset har också ändrats flera gånger sedan mitt första inlägg...

/Mallmiz
 
Verkar intressant, har nuvarande 18-200 som funkar helt OK till vardags...
Något som skulle vara ännu mer intressant för min del skulle vara ett 70-300 APO OS, men det verkar inte vara på gång...?

/Johan
 
leveranstid

Fick detta svaret av Markus på Cyberphoto.


"Vad gäller leveranstider så finns det inga att tillgå just nu. Först pratade man om april, sedan var det mars ett tag och nu har man tagit tillbaka även det, så just nu har vi inget datum för leveransstart, tyvärr. Gissar på minst tre veckor, men det kan bli mer."
 
Nix, tyvärr inte. Däremot är det endast 4 ägare på Pbase.com som har det registrerat...

/Fredrik
 
Canon1022 skrev:
något som hört något nytt om 18-200 OS ?

Konstigt vad det dröjer

Jag mailade cyberphoto för någon vecka sedan och fick till svar att de inte visste något alls om när leverans skulle komma.
 
Märkligt att det skall ta ett år från presentation till att det når marknaden.

Jag skulle verkligen vilja ha en zoom som täcker vidvinkel till tele och har bildstabilisering. Det vore perfekt när man är ute och reser eller i andra situationer när man inte orkar släpa på de "riktiga" gluggarna. Det finns väl inget annat objektiv på marknaden som erbjuder detta?
 
Ja, vad!?

Snälla säg att du har världens godaste grund för din gissning :D Jag väntar nämligen på min Canon EOS 400D, och har även beställt detta objektiv samt ett Canon 50mm 1.8, vilket också dröjer, så snälla säg att något av dem kommer tillsammans med min första digitala systemkamera :)
 
Macro hela omfånget

Kan ta en till fråga här; Det står att närgränsen på 45 cm gäller för hela zoomomfånget. Betyder det att man kan zooma in fullt och fortfarande fokusera på objektet från 45 cm?
 
Re: Macro hela omfånget

MackePacke skrev:
Kan ta en till fråga här; Det står att närgränsen på 45 cm gäller för hela zoomomfånget. Betyder det att man kan zooma in fullt och fortfarande fokusera på objektet från 45 cm?

Japp, det ska den göra.
45 cm vid 200mm är imponerande närgräns.

Ännu har vi inte fått se detta objektiv.
Sigma måste ha en del problem, mycket riksdag men ingen verkstad.
 
Tack för svaret, ännu en sak jag ser fram emot när jag väl får det objektivet :) Jag har noterat, som en del andra redan nämt, att priserna är väldigt olika, man kan få objektivet (läs, få vänta på objektivet) för allt mellan 3700 och 5000 kr. Och Sigmas pris som de nämner på sin hemsida är närmare det sistnämda. Är det något man ska behöva oroa sig för? Att man ska få betala mer än vad man beställt det för? Jag menar, om Cyberphoto blivit lovade ett pris, men det inte stämmer när leverans väl sker...?
 
Ja, jag håller med, och jag har ändå inte väntat lika länge som många andra... Å andra sidan så verkar de flesta andra ha andra objektiv, det här skulle bli mitt första, men nu var jag tvungen att beställa ett Canon 50mm 1.8 så länge..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.