Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma 17-35 vs Tamron 17-35?
- Trådstartare Maverick
- Start datum
.Z.
Aktiv medlem
KM:s 17-35 är en Tamron med lite annat yttre, enbart kosmetiska skillnader alltså.Maverick skrev:
Jag har läst runt lite på forumet och de flesta verkar rätt missnöjda med Sigma men om Tamron hittar jag inget alls direkt.
Fast rykten säger väl att det är samma glugg som Minoltas 17-35:a?
Åsikter om dessa och gärna referenser...
Mvh
Maverick
Den är medelgod & har tyvärr fått lite oförtjänt dåligt rykte, kanske inte det mest prisvärda för sitt nypris men beg. kan den vara ett fynd. Finns en uppsatt på blocket (KM) för 3500 (ny ouppackad), kanske går att pressa då jag sett andra säljas för ned mot 2500.
Har ägt en ett tag pga felleverans till min D7D, byttes senare ut mot en 28-75/2.8. Jag tyckte att 17-35:an var godkänd, dock inte lika skarp som Sigmas 18-50/2.8 som min kompis har & inte på långa vägar lika skarp som 28-75:an men det hjälper ju inte om man vill ha vidvinkel...
Jag söker nu själv en vidvinkelzoom & har funderat på en beg. sådan men går nog i stället på en Cosina 19-35/3.5-4.5 som fått mycket bra kritik för sina optiska prestanda, de är mycket billiga beg. & förmodligen mer prisvärda än Tamronen. Den plastiga känslan i den får man väl leva med då nypriset på dem bara är ca 2100-2300...
//Larsa
Graylingman
Aktiv medlem
Re: Re: Sigma 17-35 vs Tamron 17-35?
Larsa: Till och med billigare än så på tyska ebay
//Anders
.Z. skrev:
Jag söker nu själv en vidvinkelzoom & har funderat på en beg. sådan men går nog i stället på en Cosina 19-35/3.5-4.5 som fått mycket bra kritik för sina optiska prestanda, de är mycket billiga beg. & förmodligen mer prisvärda än Tamronen. Den plastiga känslan i den får man väl leva med då nypriset på dem bara är ca 2100-2300...
//Larsa
Larsa: Till och med billigare än så på tyska ebay
//Anders