Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sigma 10-20 eller Tokina 12-24?
- Trådstartare Miss_A
- Start datum
Miss_A
Aktiv medlem
Har aldrig testat Tokina 12-24 men är mycket nöjd med Sigma 10-20/4-5,6 DC EX HSM till min Canon 40D. Skarpt, gediget byggt, tyst och snabb fokusering, men ingen bildstabilisering, vilket inte är så viktigt till en vidvinkel.
Beslutsångest.. Kan välja mellan dessa två, 12-24 är köpt 2006 och sigman är oxå några år gammal. Bör man vara orolig mr dom är 6-7 år gamla?
NG87
Aktiv medlem
Beslutsångest.. Kan välja mellan dessa två, 12-24 är köpt 2006 och sigman är oxå några år gammal. Bör man vara orolig mr dom är 6-7 år gamla?
Jag har ett par objektiv som är bortåt 25 år gamla och fungerar hur bra som helst.
elajl
Ny medlem
Jag har ett Sigma 10-20 till min D90 och är väldigt nöjd med det.
Men vid köpet så var det ingen direkt skärpa i det, jag fick skicka in objektiv + kamerahus till de som har hand om Sigma i Sverige så kallibrerade dom det efter mitt hus.
Självklart kostnadsfritt, men blev ju utan kamera några veckor.
Men vid köpet så var det ingen direkt skärpa i det, jag fick skicka in objektiv + kamerahus till de som har hand om Sigma i Sverige så kallibrerade dom det efter mitt hus.
Självklart kostnadsfritt, men blev ju utan kamera några veckor.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Tokinan är bättre men Sigman mer vidvinkel. Sigma f/3.5 är bättre än den billigare ljussvagare Sigman.
Miss_A
Aktiv medlem
Tokinan är bättre men Sigman mer vidvinkel. Sigma f/3.5 är bättre än den billigare ljussvagare Sigman.
Tack för hjälpen allihopa det vart en tokina 12-24!