ANNONS
Annons

shopping i kina?

Produkter
(logga in för att koppla)

magiler

Medlem
Någon som vet om det finns bra foto shopping i kina, främst peking och shanghai?
Lite sugen på nya objektiv och ev ett till kamera hus, har en nikon d200 idag.
ska åka dit i april.
 
Finns gott om fotobutiker överallt.

En sak att tänka på, är att alla tar inte emot VISA eller andra utländska kort. Inte ens om det är en stor butik kan man vara säker.

I kina måste de söka särksilt om att få ta emot utländska VISA, så även om de har VISA symbolen i kassan, så är det ingen garanti.

Utöver det, så skall du noga kontrollera om du hittar ett mycket billigt nytt exemplar, om det är fråga om en kopia.

Bl.a. så lär D300 redan finnas som piratkopia. Samma utsende och material. Samma programmvaror i kameren mm. Men som kinserna säger "annat inuti".

Jag brukar mest vara i Xiamen, så jag kan inte tipsa om specifik butik.
På de orter jag besökt är det inte ovanligt att säljare grupperar ihop sig inom några kvarter, vilket ger hög konkurans där du kan köpslå.
Tänk dig ett helt kvarter, med nästan bara fotobutiker var du än tittar.
Bekvämt.
 
Hej

http://www.tdctrade.com/imn/03110601/optical031.htm
Här finns många fotobutiker i Peking, ett jättecenter. Dom har både nytt o beg. Har inte varit där sen i somras men det är värt ett besök. Köpte några Benrostativ till typ halva priset.
Tunnelbana till Wukesong och sen taxi eller gå. Ha adressen på kinesiska...

I Shanghai har jag också varit på ett ställe:

Xingguang Camera Machine Salesmarket (1-4th Floors) No. 449-469 Changyang Road, Shanghai.

Har också läst om detta ställe men ej varit där:

Huanlong Merchant Building, 3rd and 4th Floors 360 Mei Yuan Road, Shanghai (near the railway station)

Lycka till
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.