Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Servicetid på nikon nordic?

Produkter
(logga in för att koppla)

devva

Medlem
Jag har just skickat in min d2x och 300 2.8 vr för service och rengöring.
Kameran och optik kombinationen fungerar inte så bra, focusen hackar.
Det konstiga med det hela är att det fungerade bra i 3 veckor, sen slutade den bara att focusera.
Är det någon som har erfarenhet av hur lång tid det brukar ta för nikon nordic att ta tag i kamera servicen?(eller har haft samma problem)

Mats

Vet ej, men Lasses Kameraservice i Saltsjö-Boo, Nacka rekomenderar jag starkt! Långt bättre än Nikon Nordic.
Dom är Nikon aktoriserade så det är inga problem, inte heller om der är garanti jobb.

Mvh Mats

Jag har haft att göra med lasses, och dom är så mycket bättre än nikon, men det är företaget jag köptre kameran som fixar frakten av grejerna, så dom bestämmer vart dom ska skickas...

MVH mats

Även om det är ett garantiärende så behöver du inte lämna kameran i butiken. Det kostar tid. Du kan lämna kameran direkt till en auktoriserad verkstad och ha med dig kvitto.

då hade det varit enkelt, ska ner på några veckor, men kan inte vänta tills dess.
Hoppas bara att det går snabbt på nikon service... behöver utrustningen får abstinens

Varje gång jag har åkt med något till Nikon så har de fixat det medan jag väntar. Jag tycker det är bra service.

Jag hoppas det går lika smidigt för mig också.
Man vill ju inte vara utan kameran på sommaren...

Beror ju på vad som skall fixas oxo... :p
Om det skall bytas slutare och den dessutom är restad, eller om det bara är justering av EV värde el nått... :)

lycka till iaf.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto