Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Service / Support KonicaMinolta. Bra eller dålig?

Produkter
(logga in för att koppla)

m_emilsson

Aktiv medlem
Jag har sedan lång tid tillbaka analoga kameror från Minolta och har haft en del strul med deras service. Det är en stor faktor när jag ska välja kamera. Det vore tråkigt att behöva välja bort en så kompetent kamera pga dålig service, när jag ändå har många tillbehör och objektiv.

Hur fungerar support/service för KonicaMinoltas D-SLR (D7D framför allt)?

Vad har ni för erfarenheter? Bra eller dåliga.

Mvh Micke

Har skrivit samma sak i en annan tråd nyligen, men när min D7D var på service nyligen stälde Minolta upp långt över min förväntan. Jag är impad.

/Per

Per: Det låter ju väldigt bra.

Glömde en sak i mitt inledande inlägg.
Jag funderar på möjligtvis köpa från B&H Photo eller liknande. Hur fungerar det med garantier och service då?

Mvh Micke

Tja, jag köpte min begagnad och det var då ingen som frågade efter kvitto eller nåt sånt när den var på översyn..

Per: Vad var det för fel på din kamera? (länka gärna till anna tråd)

någon annan som har erfarenheter av KM:s service eller support?

MVH Micke

Inte mer än en fråga via mail när jag hade problem med min Scan Dual III och de lyckade då hjälpa mig då.

Suger

Har haft in min 7d på zieger och är absolut inte nöjd över deras ordning.

Det började då jag kontaktade dom och skulle höra hur det gick. Dom påstod att dom skickat tillbaka kameran och att jag borde fått den redan, fick kollienr och ringde posten. Paketet uthämtat i annan del av landet.

Ringde zieger, ojdå.

Efter mycket letande så hittade dom mitt paket, dom registrerar visst inte grejer dom får in på något sätt.

Vi öppnade paketet nu men det är ju inga följesedlar med. En kamera, objektiv och en skiva med exempelbilder på fokusproblemet.

Jaha. Nåja dom lovade att titta på den direkt. Nu har jag fått igen den och objektivet, döm om min förvåning då objektivet är trasigt och inte ens mitt. Annat serienummer och trasigt, va fan. Har skickat argt mail nu och hoppas dom vågar ringa.

Skickar inte till dom nå mer om jag behöver service!

SUGER kraftigt.

Jag tycker också Minoltas support suger.

Jag har vid ett flertal tillfällen bestämt mig för att det är för mycket jobb att lämna in min Dynax D7 för att få småfel åtgärdade. I synnerhet som min Dynax 4 skickades fram och tillbaka till Tyskland för att spegeln satt löst, utan att de åtgärdade felet någon av gångerna. Den gången var jag utan kamera i nästan två månader.

Nu när jag köpt en 7D hade jag tänkt att jag skulle få de småfel som uppstått åtgärdade innan garantitiden går ut. Därför har jag försökt ringa Zieger, men det tutar bara upptaget. Då har jag skrivit mail, men det har inte besvarats trots att en vecka hunnit gå.

Resultatet av att man tycker att det är för komplicerat och tar för mycket tid att reklamera fel är att man väljer att fotografera med en trasig kamera. Det kan knappast vara något Minolta kan vara stolta över?

Johan Hackman

Har nog ordnat sig.

Jodå, då har man pratat med servicen igen.

Mitt objektiv ligger kvar hos dom och man undrade varför????

Iallafall så skickas det hem till mig med ett returfraktsedel som ska användas då jag ska skicka ner det trasiga objektivet till dom.

Ja va ska man säga?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar