Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Service på systemkamera från 70-talet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Darkwand

Ny medlem
Fick en Fujica St605 + Fujinon 55mm f/2.2, bländaren på objektivet fungerar men är seg vilket gör att den inte kan sluta sig till rätt F-värde.
Jag kan komma runt detta genom att hålla in knappen som används när man ska mäta exponeringen och vänta på att den orkar sluta sig.

Finns det fortfarande något ställe där man kan få det här åtgärdat i stockholmsområdet?

Fujica.jpg

Olja på bländarlamellerna kan nog många inom stockholmsområdet åtgärda, jag har ingen egen erfarenhet av någon särskild dock (hälften av min fotohobby är att skruva). Men lpfoto är väl en...
Annars kan du nog köpa ett begagnat normalobjektiv till kameran för ungefär samma summa (din kamera verkar ha M42-gänga för sina objektiv och då är utbudet tämligen gott).

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto