ANNONS
Annons

Ser så töntigt ut...att vara fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

scrappy

Aktiv medlem
Ibland slår det mig hur töntigt det ser ut när man möter någon på stan som går med kameran hängande runt halsen vilandes på en svällande ölmage. Mötte två gubbar idag som gick runt på stan på detta vis - såg lite skumt ut. Då skäms jag lite för att vara fotograf.

Någon annan som har åsikter om hur en kamera bör bäras?

Själv har jag den i handen - redo att skjuta - eller i väskan, aldrig på magen. Ska se om jag kan googla fram en typisk bild.

Sicken tuffing:)

Bryr mig inte om hur det ser ut men brukar oftast ha kameran hängande över vänstra axeln & remmen så pass lång så att jag kan hiva upp den & "skjuta".

//Larsa

Jag brukar ha kameran hängandes på axeln, det ser ganska juste ut tycker jag, när jag sedan ska ta bilder så håller jag den i handen med remmen hängandes.

som asiat så försöker jag undvika att ha kameran runt halsen.. vill ju inte spä på fördommarna om japanerna med kamera runt halsen... ;) iof är jag inte japan men i alla fall.. har den hängandes på höger axel eller i handen

Jag har den inte på magen heller.
- Även om jag skulla ha kameraremmen monterad, vilket jag inte gillar, hatar jag något som guppar på min, inte alltför stora, mage.
- Ser även något turistaktigt ut, för det mesta.

Kameran är inget jag går och "skryter" med. Den skall bara finnas till hands.

Kameran i handen eller i ryggan är de förflyttningssätt jag använder.

Undantag finns såklart :)

Bilagor

• michael jensen.jpg
    michael jensen.jpg
    18.7 KB · Visningar: 4,938
När jag ser ovanstående bild så tänkte jag på att den stora behållningen från friidrotts VM var att se alla dess överviktiga "plåtisar" med bakåtvända kepsar, fotoväst, ölmage och feta kamerautrustningar i bästa Monty Phyton anda springa omkring i slutarklicks duggande klungor för att fota vinnarna. De gav både mig och min fru många goda skratt!

???

Varför ska du bry dig om eller t.o.m skämmas för vad någon annan gör eller hur dom ser ut? Jag är inte "fotograf"... jag är "jag", en egen individ.

Kameran bär jag där den gör mest nytta och minst ont, kan vara på magen (rätt sällan dock eftersom det är sämst för nacken), vid sidan från axeln, i handen, i väskan, på armen, på ryggen, på axeln på ett enbensstativ, med stativfoten hakad i bältet, liggande ovanpå midjeväskan, hängande i ryggsäckens bröstrem. Olika sätt beroende på tillfälle och objektiv.

Om andra har synpunkter på hur det ser ut så har dom problem, inte jag.

Senast redigerad av en moderator:
killen på kortet verkar vara hyfsat sponsrad av Stena Line eller så är han hyfsat tokig i företaget... kan inte få det till något annat än Stenas Logga...

Yea

Själv ser jag ut som en riktigt hollywood megastjärna när jag strövar runt med min kamera.

Ja är bäst!

Men ärligt talat spelar det ngn roll om man har kameran runt halsen, på magen, runt öret eller uppkörd i röven??
nej

Strunt samma!

/ Jim

På tal om töntigt.....

En av mina närmaste kollegor och jag satt och pratade på jobbet, varpå vi kom in på mitt intresse - foto...

Min kollega:
- "Rätt häftigt egentligen...att du gillar att fota...jag menar...det är ju så töntigt egentligen"

MVH TöntRomana, som tänker fortsätta tönta sig!

clavicl skrev:
Men VARFÖR tejpar alla sina motljusskydd?

För att bilderna ska fastna så klart! Nej det var för lågt, sorry!

Skämt å sido så undrar jag om det finns någon finurlig kamerarem där man kan ha kameran framför sig utan att den guppar på magen hängandes från halsen. Ex när man fjällvandrar, skulle det vara idealiskt med en elastisk kamerarem som håller kameran hyfsat fast mot kroppen men ändå medger att man kan lyfta kameran och fota. Någon som har en ide´?

Jag bryr mig inte om fall folk tycker jag ser töntig ut. En och annan konstig blick har man ju iofs fått, men mest när man ligger och krälar på marken. :)

Har oftast kameran på magen och håller om objektivet, precis framför fattningen, med handen för att den inte ska "guppa".

...med risk för cencur

angående att kräla på marken... man vill helst inte ligga i vattnet bakom denna man...

Bilagor

• fotograf.jpg
    fotograf.jpg
    47.6 KB · Visningar: 2,169
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar