redrosie
Aktiv medlem
Skickade in min kamera ( Canon 10D ) till verkstaden i Växjö för sensor rengöring. Kameran är vidareskickad från Växjö till Malmö.
Nu har de totalt plockat ner kameran och det hela kommer att kosta 2278 kr (78 kr för byte av avtryckaren som jag inte upplevt problem med) Jag skrev i felanmälan att jag ville ha skräpet på sensorn borttaget och inget annat.Skulle jag nu inte vilja ha jobbet utfört (2278 var alltså ett kosnadsförslag som jag skulle godkänna) så utgår en undersökningsavgift på 900 kronor.För ett drygt år sedan var jag in på canons serviceställe i Sthlm och de fixade dammet på 10 min.
Eftersom kameran är nerplockad och jag nu väntat 5 veckor iställer för utlovade 2-3 veckor (fick första meddelandet om att den skulle bli klar den 11/11) och jag ska åka utomlands i slutet på nästa vecka så har jag inget val än att låta dem göra det jobbet. Sjuttioåtta kr för avtryckaren känns som en droppe i havet och de får fixa det med.Är det möjligt att det ska få gå till såhär??!! Har ju uttryckligen skrivit vad jag ville ha hjälp med.En kompis har precis skickat sin kamera med samma problem till er verkstad i Mölndal och fått löfte om att de fixar det omedelbart och till en kostnad av 500 kr.Helt sanslös skillnad på verkstäder.
Tilläggas bör att jag vid inlämnadet frågade vad det skulle kosta och då svarade de att de inte hade något fast pris på detta men att en sensorrengöring inte blir så dyrt.
Jag är oerhört besviken!!!! Hört om skojerier men då i bilbranchen. Kommer verkligen inte att sprida någon positiv reklam för Växjö. Jag hävdar med bestämdhet att de gjort fel!! Måste ha kameran innan min resa så jag känner mig maktlös....
Har kontaktat Canon och de tar kontakt med verkstaden i Växjö för att se vad som hänt. Väntar på svar därifrån nu...
Carola Lundmark som höjer ett varningens finger för InfoCare Service AB i Växjö
Nu har de totalt plockat ner kameran och det hela kommer att kosta 2278 kr (78 kr för byte av avtryckaren som jag inte upplevt problem med) Jag skrev i felanmälan att jag ville ha skräpet på sensorn borttaget och inget annat.Skulle jag nu inte vilja ha jobbet utfört (2278 var alltså ett kosnadsförslag som jag skulle godkänna) så utgår en undersökningsavgift på 900 kronor.För ett drygt år sedan var jag in på canons serviceställe i Sthlm och de fixade dammet på 10 min.
Eftersom kameran är nerplockad och jag nu väntat 5 veckor iställer för utlovade 2-3 veckor (fick första meddelandet om att den skulle bli klar den 11/11) och jag ska åka utomlands i slutet på nästa vecka så har jag inget val än att låta dem göra det jobbet. Sjuttioåtta kr för avtryckaren känns som en droppe i havet och de får fixa det med.Är det möjligt att det ska få gå till såhär??!! Har ju uttryckligen skrivit vad jag ville ha hjälp med.En kompis har precis skickat sin kamera med samma problem till er verkstad i Mölndal och fått löfte om att de fixar det omedelbart och till en kostnad av 500 kr.Helt sanslös skillnad på verkstäder.
Tilläggas bör att jag vid inlämnadet frågade vad det skulle kosta och då svarade de att de inte hade något fast pris på detta men att en sensorrengöring inte blir så dyrt.
Jag är oerhört besviken!!!! Hört om skojerier men då i bilbranchen. Kommer verkligen inte att sprida någon positiv reklam för Växjö. Jag hävdar med bestämdhet att de gjort fel!! Måste ha kameran innan min resa så jag känner mig maktlös....
Har kontaktat Canon och de tar kontakt med verkstaden i Växjö för att se vad som hänt. Väntar på svar därifrån nu...
Carola Lundmark som höjer ett varningens finger för InfoCare Service AB i Växjö