Annons

Senaste bilderna

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Östberg

Guest
Tycker nog det är lite synd att inte alla senaste bilder visas. Jag förstår tanken med att begränsa till poolbilder men å andra sidan kan man ju redan hitta dom bilderna där om man är intresserad av en speciell typ av bild. Alla andra som inte läggs i pooler (vilket förmodligen är väldigt många av de bästa bilderna), och sådana det inte finns pooler för, visas nu ingenstans om jag förstår ändringen rätt. Att visa alla senaste bilderna var ett kul sätt att överraskas av olika bildtyper.

Man kan förstås skapa en liknande fråga själv via sökformuläret, men jag tror inte lika många hittar dit, och effekten blir färre kommentarer i stort på alla bilder.

Senast redigerad av en moderator:
Varför lägger man inte bilden man laddat upp i Bildkritik då, varför lämnar man den utanför - vill man inte ha kritik?

Men .. jag skall ta och snickra om uppladdningsfunktionen så man automatiskt får frågan om man vill placera bilden i tex Bildkritik, så lär få missa att det är så man går till väga.

I sådana fall så faller ju hela idén att begränsa mängden bilder i listan...

Det har diskuterats förr, jag tror det finns många olika beteenden på fotosidan. Alla är inte beredda eller intresserade av att lägga alla sina bilder i kritikpooler även om det kanske är någon form av huvudsyfte med fotosidan.

Never mind, man kan inte göra alla glada alltid.

Jag saknar också just valet att kunna se ALLA nya bilder och jag vet att jag inte är ensam. Satt och diskuterade just detta med en kompis och vi tyckte båda att fotosidan tappade en del när det alternativet försvann.

Jag förstår iofs att man vill pusha för att folk använder kritikdelen eller bildpolerna men valet att kunna få se ALLA bilder kunde väl fått vara kvar?

Jag tyckte det var smidigt också att få en "uppsamlingssida" istället för att som nu leta runt under kritikbilder, bildpooler e.t.c

Jag tycker mig se att det som hänt är just att antalet kommentarer sjunkit rejält. När man tidigare la in en ny bild så kom det ofta in en kommentar även om man kanske inte aktivt söker kritik, vilket jag tror de flesta tycker är kul. Efter ändringen är det näst intill knäpptyst och jag tror inte det bara beror på att mina senaste bilder är sämre än vanligt :) För att testa så slängde jag in en bild i kritikpoolen och då fick den också kommentarer.

Jag förstår tanken att man ska lägga in bilderna i kritikpoolerna, men som sagt, det finns ju ändå sökval för dessa om man specifikt vill vara med och ge kritik på de bilderna.

Jag vet inte om det finns statistik på detta men jag föreställer mig att trafiken i form av spontana kommentarer som tidigare uppstod via "Visa alla senaste bilder" och följande "motkommentarer" har minskat kraftigt. Känslan av att det här är en aktiv site där folk ser ens bilder tror jag har förlorat på ändringen.

Senast redigerad av en moderator:
Ja Christer. Som du märker är vi många som saknar Visa Alla Bilder. Det kanske är dags nu att tillmötesgå även våra önskemål.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto