Mitt nya favorit objektiv är tydligen en favorit hos fler.......
http://www.photozone.de/sonyalphaff/974-sony90f28macro
Kolla mina och andras bilder på Instagram #sel90m28g
Visst, verkar vara ett fantastiskt objektiv.
Liksom många andra pärlor som Sony släppt genom ären.
Reagerar på att photozone.de inte har nån vidare koll...
Sony has come a long way since they entered the system market several years ago. During this journey We became a bit skeptical because of various quality issues. However, it seems as if they are finally getting their act together now. ...
The Sony FE 90mm f/2.8 G OSS macro is a good example how things improved. In terms of optical quality it is easily playing on the same levels as its DSLR counterparts. In terms of sharpness the Sony lens has probably surpassed them.
Vad är det för snack. Sony har haft makalösa objektiv under lång tid.
Jag hade t.ex. deras 135/1,8. Det objektivet släpptes väl 2006, alltså för 10 år sedan och redan då sopade det banan med det som Canon och Nikon hade (och har fortfarande). Samma sak med 24-70/2,8, 16-35/2,8, 85/1,4 osv., plus inte minst 135/2,8STF (som iofs är en ärvd Minolta) mm. Finns en hel del ytterligare riktigt bra objektiv från Sony och bland de nya är väl SEL 1,8/55 hyggligt bra osv.
Det här macrot är också toppklass. Att utstöta någon förvåning att Sony är "ikapp", eller t.o.m. "kanske passerat" Nikon och Canon är ju löjligt. Sony har som sagt gjort en hel del mycket vass optik som som överträffar det från andra kameratillverkare och det har de gjort kontinuerligt i mer än 10 års med en del objektiv.
/Mats