Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scanner

Produkter
(logga in för att koppla)

Majkol

Aktiv medlem
Funderar på att skaffa en neg.scanner men är osäker på vad jag ska köpa hoppas på hjälp härifrån.
Har i första hand tänkt scanna s/v 35mm neg.

Mvh.Majkol

(Denna tråd borde flyttas från Canon-forumet)

Minolta har en billig modell som är bra om du inte vill lägga ut mer pengar än absolut nödvändigt.

Nikon har en trevlig och spillrans ny modell som heter LS-50 som är riktigt bra. Kostar cirka 5000.

När vi ändå är inne på filmskannrar och sv/v; Är det någon som har erfarenhet av Minoltas Dimage 5400 och sv/v negativ?

Hälsningar

Fredrik

Majkol skrev:
Funderar på att skaffa en neg.scanner men är osäker på vad jag ska köpa hoppas på hjälp härifrån.
Har i första hand tänkt scanna s/v 35mm neg.

Mvh.Majkol
Så en annons på om det var SFF eller PFK´s hemsidan, negscanner POLAROID 35:a för hyfsat lågt pris.
En bra o vettig scanner om man inte vill ha det värsta, bra nybörjarscanner
Ilkka

Om man inte vill slänga ut allt för mycket pengar kanske Epson 3170 vara värd att titta på. Har inte testat den ännu, men det verkar vara mycket scanner för pengarna.

Re: Re: Scanner

Finland skrev:
Så en annons på om det var SFF eller PFK´s hemsidan, negscanner POLAROID 35:a för hyfsat lågt pris.
En bra o vettig scanner om man inte vill ha det värsta, bra nybörjarscanner
Ilkka

Jag har också en sån att sälja billigt, en Polaroid Sprintscan 35 plus..Nästan inte använd med lådor och allt till. Kostade över 20 000 ny...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar