Annons

ScandinavianPhoto fotopåsar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan__P

Aktiv medlem
Hej!

Undrar om fotopåsarna som jag köpt hos scandinavianphoto fortfarande fungerar? Fuji i Ånge har ju lagt ned...

Mvh
Johan Pettersson
 
Hejsan!

Visste inte ens att dom lagt ner.

Jag skickade min fotopåse dit som jag köpt på Hegethorns i våras. Och det var inga bekymmer.

Kanske blir någon omdiregering när man skickar dom upp till Fuji i Ånge. För det tog dock nästan 1½ vecka innan jag fick min film framkallad.

Någon annan som vet hur det fungerar?????
 
De säljer olika, en som går till Fuji i Ånge och en som går till Proffskopia i Jönköping. Vilken av dem är det du köpt?

Fuji planerar att lägga ner i Ånge. De varslade personalen om uppsägning den 9 september. Lite längre tid än 20 dagar tar det allt innan uppsägningarna träder i kraft. Men kanske man inte ska vänta allt för länge med att utnyttja de påsar man köpt på sig.
 
En liten detalj:

Förbetalda framkallningspåsar från Fujifilm har inget med ScandinavianPhoto att göra. Det är inte ScandinavianPhotos påsar, de bara säljer denna produkt från Fujifilm.

Däremot har ScandinavianPhoto ett samarbete med Proffskopia i Jönköping. På de påsarna står det ScandinavianPhoto längs ena kanten.

1 1/2 vecka är inget onormalt att man får vänta om man skickar till Fuji i Ånge under högsäsong (efter semestrar, storhelger, student/examen, sportlov etc).
 
fujifotopåsar

dom har oxå framkalning utanför Sockholm så det påverkar inte att dem har lagt ner i Spånga.
 
samma här

blev aldeles paff när jag fick mina bilder i onsdax skickades på måndag.otroligt snabt ....
 
FUJI påsar

Ngn som har mer info om hur det ligger till med fotopåsarna till Ånge? Kommer de endast fungera som pappersåtervinning framöver, eller har FUJI andra lab som tar över? Än så länge verkar allt fungera, frågar är hur länge??
 
Fuji lägger ner verksamheten i Ånge, vad jag förstått av lokaltidningarna så flyttas deras verksamhet till andra orter (Sthlm?)
 
Johan P:
Det är bara att skicka dessa till Fuji i Ånge.
Jag har precis fått en laddning diafilmer, som jag skickade till Ånge. De har förmodligen skickats vidare till Sthlm, det tog lite längre tid än vanligt.
Mvh: Jim S.
 
Hassan skrev:
Samma här. Dom har slutat framkalla dia.

Va!!? Jag som sitter med 15 förbetalda framkallningspåsar från Fuji. De kan ju inte vägra att framkalla om framkallningen är förbetald om de inte har gått KK, men det har jag inte hört något om. En förbetald framkallning måste ju betraktas som ett avtal som de inte ensidigt kan bryta. Ni som fått era filmer tillbaka oframkallade, har ni fått någon ersättning eller förklaring?

Roine W
 
Min påse var en gratispåse. En sån där från Scandianvian Photo så jag har inte lidit någon ekonomisk förlust. Jag ringde Fuji och frågade varför filmen returnerades oframkallad och svaret var att dom inte framkallade dia längre.
Du får nog ringa dom.

Hasse
 
Både Cyberphoto och Scandinavianphoto säljer ju fortfarande Fujis fotopåsar för dia, om det är så att dom inte framkallar dia längre borde ju dessa ha dragits in illa kvickt. Hoppas verkligen inte att det är så, jag sitter också på förbetalda påsar :(
 
Det låter ju onekligen lite märkligt att de skulle vägra framkalla de påsar de redan sålt(och som fortfarande säljs). Fuji måste ju veta ganska exakt hur många diapåsar som sålts och som inte är inskickade än. Normalt förfarande vore väl att dra tillbaka påsarna från återförsäljarna, framkalla påsar en viss period samt informera kunderna om att köpt påse inte gäller längre.

Det hela verkar ruskigt skumt. Kan det inte bara vara så att eftersändningen till Skärholmen från Ånge inte fungerat som den ska?

(Hoppas jag, med flera påsar i skåpet!)

Så här skriver Fujis VD i en pressrelease daterad 9/9-04:


Fujicolor Sverige AB avser att koncentrera sin filmframkallning till Skärholmen och avveckla produktionsenheten i Ånge. Det framgår av ett förslag som företaget i dag har överlämnat till de fackliga organisationerna i Ånge. Enligt förslaget berörs samtliga 84 anställda vid enheten. Förslaget ingår i en omstrukturering av företaget som syftar till ökad tillväxt på den digitala fotomarknaden. Svenskarnas ökande användning av digitalkameror har snabbt minskat marknaden för traditionell filmframkallning. Det gör att Fujicolor har överkapacitet för framkallning av vanlig fotofilm. Däremot bedöms marknaden för framkallning av digitalt tagna bilder ha stor potential. Styrelsen för Fujicolor Sverige AB föreslår därför att företaget omstruktureras så att resurserna för framkallning koncentreras till Skärholmen. I Skärholmen finns förutsättningar att möta de förändringar som övergången till digitalfoto medför och att ytterligare utveckla de digitala produkterna. Skolfotoverksamheten i Malmö berörs ej av omstruktureringen.
 
ANNONS