Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scandinavian Photo.

Produkter
(logga in för att koppla)
ARN finns

Dra ärendet inför Allmänna Reklamationsnämnden, då får du en helt opartisk utredning av det hela, och någon här på FS hade ju en cash av deras aktuella annonssida, så bevis finns ju om det nu stämmer. Och de flesta seriösa företag följer ARN:s utslag. Och att inte SP skulle följa ett för dom negativt utslag från ARN har jag svårt att tro, utan du skulle säkert få rättelse om ARN dömer till er fördel.
Och ARN finns ju till för att vi som konsumenter ska kunna stå upp mot leverantörer - affärer som inte fullgör sina skyldigheter. Nackdelen med ARN är väl att det kan ta ganska lång tid innan ett ärende blir behandlat.
 
Det är möjligen inte denna sida som "lurat" köparen att tro att det medföljer ett batteripack: http://tinyurl.com/yonvp5 ?

På sidan står tydligt "Kameran kommer även att ha möjlighet till vertikalgrepp MB-D80 men det följer inte", men längre ned ges en lång utläggning om batteripacket, trots detta.

Eller... borde vi kanske sluta gräva i detta nu?

Per.
 
Vem ska jag tro på

"För vem ska jag tro på
tro på
tro på när
Tro på när allt är såhär
Och ingenting vi nånsin med nåt menar
För vem ska jag tro på
tro på tro på när
Tro på när allt är såhär
Jag hoppas ändå på ett lyckligt slut"

Thomas Di Leva
 
Under tiden diskussionen pågått här på tråden har jag beställt en kamera och lite andra prylar. Jag förväntar mej korrekt leverans som vanligt.
 
Och kan konstatera att jag inte bara fått exakt det jag beställt utan också en över 3 timmar lång dvd med Mattias på Moderskeppet som lär ut grunderna i Photoshop CS - CS3 och en cd med något slags albumprogram. Julgåva står det på följesedeln. Man tackar.
 
Re: Slutet gott!

blenda12 skrev:
Vill bara avsluta och berätta att problemet är löst på bästa sätt av Scandinavian Photo.

Så uttalandet "Dock lär det aldrig mer bli någon order av min bror till detta företag." var förhastat? Eller hävdar han det fortfarande?

Per.
 
Re: Slutet gott!

blenda12 skrev:
Vill bara avsluta och berätta att problemet är löst på bästa sätt av Scandinavian Photo.


/Magnus
Vilken tur då.

Varför har du dragit igång den här Scandinavian Photo bashing tråden å din brors vägnar, tyckte han det var för jobbigt att göra det under eget namn? Eller har du som fritidssysselsättning att vara megafon åt rättshaverister i olika internetforum?
 
Re: Re: Slutet gott!

tormig skrev:
Vilken tur då.

Varför har du dragit igång den här Scandinavian Photo bashing tråden å din brors vägnar, tyckte han det var för jobbigt att göra det under eget namn? Eller har du som fritidssysselsättning att vara megafon åt rättshaverister i olika internetforum?

Som det står i tråden:


Jag hade i min tur tänkt köpa batterigreppet av min bror, därav min del i det hela.

/Peter
 
Jag tänker fortsätta att handla där det passar mig och när ngn handlare inte gör det jag förväntar mig, så tar jag det DIREKT med denne istället för att skrika varg och sedan ta tillbaka allt som en liten fåraherde

meningslös tråd det här

Ola G
 
olindskog skrev:
Jag tänker fortsätta att handla där det passar mig och när ngn handlare inte gör det jag förväntar mig, så tar jag det DIREKT med denne istället för att skrika varg och sedan ta tillbaka allt som en liten fåraherde
Jag kan inte se att Magnus har tagit tillbaka någonting av det han skrivit, och av det som hittills framkommit i tråden ser jag heller ingen anledning till att han ska göra det.

Resumé:

1. SP lägger ut en annons på deras webbplats för ett D80-kit där det står "Levereras med: [bla,bla,bla] Samt greppet MB-D80."

2. Magnus och hans bror beställer D80-kitet i hans brors namn, och förväntar sig att få ett D80-kit - med greppet MB-D80.

3. Paketet anländer - utan greppet MB-D80.

4. Magnus bror skriver till SP, utan att få svar, och tar därefter telefonkontakt med dem, och i samma veva visar det sig att *POFF* "Samt greppet MB-D80" plötsligt har försvunnit från SP:s hemsida. Förhandlingarna fastnar i ett bud på 245 kr, som dessutom bara kan utnyttjas som rabatt hos SP.

5. Magnus skriver en tråd på fotosidan, där det bland annat framkommer att "Samt greppet MB-D80." inte är så spårlöst försvunnet från internet som man kanske skulle vilja tro.

6. *ABRAKADABRA*!!!

7. Magnus är nöjd.

meningslös tråd det här
Det är dig naturligtvis fritt att tycka, men jag misstänker att Magnus och hans bror inte tillfullo delar din uppfattning.

Personligen tycker jag mig se åtminstone vissa orsakssamband i det som utspelat sig.
 
Det kan bli väldigt fel vid förhastade slutsatser.
Likväl skriva frustrerad om någonting som ej lösts ännu.
Att bara höra en sida av saken är inte heller enkelt för att kunna ta ställning. Men det är viktigt att inte spy galla på en leverantör innan en tvist har havererat totalt.

Ett forum har stor makt.
Så väg orden noga innan.

Kunde vara intressant att få ett inlägg av involverad SP representant i frågan.
 
Re: scandinavian photo

Kunde vara intressant att få ett inlägg av involverad SP representant i frågan.

Det finns ju redan i tråden, platschefen i Bankeryd har ju svarat.


Jesper Stenström skrev:
Hej Magnus, alla kan vi göra misstag och det har vi uppenbarligen gjort i vår text på vår hemsida.

I detta specifika fall har vår säljare i ett tidigt skede haft kontakt och dialog med din bror som gjort beställningen och i samförstånd med honom kom vi överens om den ersättning som din bror var belåten med.
Vi har idag på nytt sökt din bror för att återigen undersöka om det finns oklarheter.

Det är väldigt lätt att skriva av sig i olika forum via mail utan hänsyn till konsekvenserna istället för att ringa och framföra sina önskemål då vi strävar efter att vara en komplett och trovärdig leverantör och givetvis måste lyssna och ta lärdom av våra kunderfarenheter.

Mvh Jesper Stenström, Platschef o inköpschef Scandinavian Photo Bankeryd
 
Jag får skaka liv i denna tråd och berätta min del.
Köpte en beg Nikon D3 som fick åka in i 2 omgångar till Lasses och de skötte sig väldigt bra och hjälpsamma. Dock är det alltid svårt med fel som försvinner ett tag och sedan kommer tillbaka. Jag hade kameran i en månad utan problem och den funkade kanon, men jag har hela tiden sneglat på en uppgradering till D3s så ut kom annonsen med detta.
Tror man inte på f-n att nu pajar kameran tillfälligt igen, men bara 2 ggr som lätt gick att ordna med att dra ur batteriet och tillbaks igen. Men osäkerheten är ju där, den kan ju låsa sig som förut och då står man där. In till Scandinavianphoto och förklarade saken, diskuterade en lånekamera medans min var på rep.
Nu ringde de tillbaka och erbjöd mig ett byt till en D3s
En super deal som jag vart väldigt nöjd med och jag som ändå skulle skaffa en D3s :)

Så jag måste säga att de skötte detta på ett helt superbe sätt. Och jag har inte haft några problem innan heller, men detta gör ju att jag inte ens tvekar att gå tillbaka.

Fel kan uppstå, men det är hur man löser dessa som avgör om man återkommer eller inte.

NÖJD kund
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.