olindskog skrev:
Jag tänker fortsätta att handla där det passar mig och när ngn handlare inte gör det jag förväntar mig, så tar jag det DIREKT med denne istället för att skrika varg och sedan ta tillbaka allt som en liten fåraherde
Jag kan inte se att Magnus har tagit tillbaka någonting av det han skrivit, och av det som hittills framkommit i tråden ser jag heller ingen anledning till att han ska göra det.
Resumé:
1. SP lägger ut en annons på deras webbplats för ett D80-kit där det står "Levereras med: [bla,bla,bla] Samt greppet MB-D80."
2. Magnus och hans bror beställer D80-kitet i hans brors namn, och förväntar sig att få ett D80-kit -
med greppet MB-D80.
3. Paketet anländer -
utan greppet MB-D80.
4. Magnus bror skriver till SP, utan att få svar, och tar därefter telefonkontakt med dem, och i samma veva visar det sig att *POFF* "Samt greppet MB-D80" plötsligt har försvunnit från SP:s hemsida. Förhandlingarna fastnar i ett bud på 245 kr, som dessutom bara kan utnyttjas som rabatt hos SP.
5. Magnus skriver en tråd på fotosidan, där det bland annat framkommer att "Samt greppet MB-D80." inte är så spårlöst försvunnet från internet som man kanske skulle vilja tro.
6. *ABRAKADABRA*!!!
7. Magnus är nöjd.
Det är dig naturligtvis fritt att tycka, men jag misstänker att Magnus och hans bror inte tillfullo delar din uppfattning.
Personligen tycker jag mig se åtminstone
vissa orsakssamband i det som utspelat sig.