Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Samsung 55-200 äntligen i lager

Produkter
(logga in för att koppla)

tarsson

Aktiv medlem
Hej allihopa ville bara uppmärksamma er på att Cyberphoto har åter fått in denna gluggen i lager.. så nu har jag beställt ett ex efter många månaders väntan på oklara leveranstider!! hålltill godo
 
Då gäller det bara att det finns någon kvar till dig nu då med tanke på alla dem som har bokat objektivet tidigare och därmed står före i kön. :)

Men jag hoppas du får den, absolut. :)

Hälsar
R
 
det vore väl otroligt konstigt om cyberphoto listar den som i lager, om inte alla som står före i kön redan har fått sina orders skickade.
 
Jämfört med...

Hur står sig optiken i Samsunglinsen (50-200) mot "Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro".

Jag är framför allt intresserad av mängden lila missfärgning och "upplevd" kvalité på bilderna?
 
Efter allt jag har frågat, och då frågar jag mycket;) så kom jag och mina "svarare" fram till att Samsung 50-200 är bättre.. OM man inte verkligen verkligen behöver de där extra 100mm..
 
jag håller med dig Michael Ahlén varför skulle de få för sig att säga att de har i lager om så icke är fallet isf är det både första och sista gången jag handlar från cyberphoto. Det intryck jag har fått är att de skall vara en seriös firma och seriösa firmor håller väll inte på med sådant? det finns ju en anledning till att jag la en beställning just det att de sa att de hade varan i lager.
 
Du kan vara 100% på att de hade varan i lager och att du får den. Jag har handlat av dom flera ggr och de är mycket seriösa, enda nackdelen jag kan komma på är att de ligger så långt upp i landet så paketen tar 1 dag extra att komma till mig i göteborg.
 
Jag fick mitt objektiv igår från Expert på Hornsgatan till tidigare nedsatt "expertpris", kanonservice tycker jag! De hade tydligen fått in ett antal nu.
 
Jag har fått mitt Samsung 50-200 från Cyberphoto nu och jag är jättenöjd! Verkligen värt pengarna! Tyvärr verkar Cyberphoto ha missat att skicka mig putsduken men jag får väl maila dem om det.
Jag kände inget behov av längre brännvidder utan jag köpte det mest för att det var billigt och bra att ha någon gång. Men nu när jag använt det lite har jag upptäckt att man får väldigt trevliga, rena bakgrunder med det eftersom man får mindre bildvinkel.
 
Nu har jag testat lite, det jag omedelbart reflekterade över var att man inte kunde zooma så mycket som jag hade trott.
 
Ajdå, du kanske skulle köpt ett Sigma 70-300 APO eller ett Tamron 70-300 istället. Det går alltid att skicka tillbaka.
Personligen är jag väldigt nöjd, i de flesta situationer upplever jag att det räcker mer än väl och autofokusen är helt okej, antagligen väldigt bra för att vara ett ganska ljussvagt, billigt tele.
 
J.Paul skrev:
Ajdå, du kanske skulle köpt ett Sigma 70-300 APO eller ett Tamron 70-300 istället. Det går alltid att skicka tillbaka.
Personligen är jag väldigt nöjd, i de flesta situationer upplever jag att det räcker mer än väl och autofokusen är helt okej, antagligen väldigt bra för att vara ett ganska ljussvagt, billigt tele.

Nejdå jag är nöjd, kommer bli perfekt när jag fotar ungarna tex när de spelar fotboll. Har inte kommit nog nära förut.

Däremot kommer jag nog köpa ett med lite mer zoom också, det fanns väll dessutom några som hade macro med va? 500mm var lite för dyra men ett 70-300 kan jag nog ha råd med (om det nu blir skillnad på 200 och 300, eller ska man satsa på någon mellanring/telekonverter eller vad de nu kallas? Blir det inte x2 då tex? Så man får 400 med Samsung eller 600 med tex Tamron?

Eller blir det problem med att det blir för ljussvagt med mellanring/telekonverter? Måste läsa vad skillnaden är med.
 
En mellanring flyttar fram närgränsen för objektivet, och används för att kunna fota närmare rent fysiskt (alltså att man kan flytta kameran närmare motivet och genom det uppnå en större förstoring). En mellanring innehåller inga optiska linselement och påverkar därmed inte bilden optiskt.

Teleförlängare förstorar motivet, genom ett inbyggt förstoringsglas, utan att man behöver flytta sig själv närmare motivet. Genom att det har ett inbyggt förstoringsglas, så försämrar det objektivets skärpa och man kan också få problem med ströljus mellan de optiska linselementen.

Båda alternativen äter rejält med ljus, så man får långsammare slutartider. Även autofokus påverkas negativt - blir långsmmare, mer osäker, kan upphöra helt om det är väldigt mycket ljus som försvinner - jag skulle inte välja ett 2x till ett f/4-5,6 objektiv just på grund av det - men f/1,4x kan fungera.

Hälsar
R
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.