Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Samsung 50-200 i butik igen?

Produkter
(logga in för att koppla)

karlstrand

Aktiv medlem
Ja, jag har bestämmt mig för en Samsung 50-200..
Jag undrar när den kommer till alla lager igen?
När tror ni?
 
Klart han gör.

Jag har själv beställt ett 50-200 från Cyberphoto, och de sa först att de skulle få in dem vecka 28... När vecka 28 kom ändrade de leveransdatumet till "okänt" så det är väl ingen som vet när de kommer.
 
Samma här, har också beställt från Cyberphoto men letar febrilt efter andrqa butiker som kan ha dom på lager men icke....verkar vara brist på global nivå.
 
Ja, det känns inte bra... Jag funderar på att avbeställa och lägga en beställning på en FA 50/1,4 och en AF360FGZ-blixt och omnibounce från B&H Photo för ca. 3000 kr inkl. frakt, för det är något jag behöver, så får jag köpa teleobjektiv i framtiden istället.
Vet inte riktigt hur jag ska göra.
 
Senast ändrad:
Samma problem för mig. Ok att de kan ta slut korta perioder men det här börjar bli jobbigt. Hade hoppats på några kort under sommaren.
 
Svaret jag fick när jag kontaktade Focus Tr var att de inte vet något de heller, De får datum som skjuts fram hela tiden.

Vore kul att höra något från Samsung. Är det prob överallt? Har de prob i fabriken? Hur länge har de här problemen funnits? Eller skickar de allt de gör till större marknader o helt sonika skiter i lilla Sverige?
 
Glada nyheter vänner!
Jag fick svar från Focus idag:

"Objektivet 50-200 från Samsung väntas in under nästa vecka. Om ni redan lagt order hos någon butik kommer ni troligtvis att få det till er. Det är mycket stor efterfrågan på dessa objektiv just nu och dessvärre har fabriken haft lite leveransproblem d v s inte hunnit med att tillverka så många som det lagts order på. Hoppas detta svar är till lite hjälp."

With best regards/ Med vänliga hälsningar
Rebecca Laanemets
Purchasing Manager/Inköpsansvarig
Focus Trading AB
 
Yes! Då hinner man fota lite med det under semestern iallafall om det kommer då, bara att hoppas att det inte är för många före i kön på Cyberphoto så att de hinner ta slut innan min "kölapp" räknas upp.
 
Då får vi se då om Cyberphoto börjar levera den här veckan. De som fått kan väll meddela i tråden?
 
Tydligen var det 28 st som hade beställt detta objektiv från Cyberfoto.
Hoppas dom får in tillräckligt många nu bara...
Själv hade jag plats 23 i kön... =(
 
Jag beställde 20 juni, och då skickade jag med ett meddelande också som de svarade på med att de kommer under vecka 28 och att jag skulle få mitt med den leveransen. Vecka 31 nu... :p
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.