Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Saknar en macrogrupp
- Trådstartare Annika.N
- Start datum
Kalle_B
Aktiv medlem
Nja... men macro grupp som sådan behövs ju inte väl? Det är ju inget motivbegrepp, snarare ett tekniksett. Isåfall kan man ju ha en telegrupp, vidvinkelgrupp, normalgrupp, fisheyegrupp, IR grupp, stativgrupp, blixtgrupp, filtergrupp osv...
Oftast vid macro så ärdet ju blommor och insekter man plåtar, det går ju under naturgruppen tycker jag. Fotogragerar du produkter med macro kan man kanske lägga den under studiogruppen osv.
Oftast vid macro så ärdet ju blommor och insekter man plåtar, det går ju under naturgruppen tycker jag. Fotogragerar du produkter med macro kan man kanske lägga den under studiogruppen osv.
saranorrehed
Aktiv medlem
Jag saknar också en macropool el macrogrupp.
Jag vill ha en nuuuu!
Ok, oftast är motiven hämtade från naturen. Men med det resonemanget blir studio en överflödig grupp eftersom det är samma motiv som i modellfoto. Och överlag är ju den icke naturinspirarade delen av fotogenrer uppdelade i atomer medan "natur" känns som en stor klump.
Landskap och fågelfoto är två skilda saker i mitt huvud iallafall. Och så macro på det. En klump.
För mig är macro mer än ett tekniksett, världen ser heeeelt annorlunda ut genom mitt macro. På samma sätt som det säkert är heeeelt annorlunda att fota en modell i studio och andra sammanhang.
Mvh Sara
Jag vill ha en nuuuu!
Ok, oftast är motiven hämtade från naturen. Men med det resonemanget blir studio en överflödig grupp eftersom det är samma motiv som i modellfoto. Och överlag är ju den icke naturinspirarade delen av fotogenrer uppdelade i atomer medan "natur" känns som en stor klump.
Landskap och fågelfoto är två skilda saker i mitt huvud iallafall. Och så macro på det. En klump.
För mig är macro mer än ett tekniksett, världen ser heeeelt annorlunda ut genom mitt macro. På samma sätt som det säkert är heeeelt annorlunda att fota en modell i studio och andra sammanhang.
Mvh Sara
Gomer
Aktiv medlem
Håller med Annika och Sara.
Men intresset verkar ganska litet.
I väntan på bättre respons kan ni ju gotta er här.
Det har jag gjort i snart fem år.
http://www.fredmiranda.com/forum/board/45
Have fun!
G
Men intresset verkar ganska litet.
I väntan på bättre respons kan ni ju gotta er här.
Det har jag gjort i snart fem år.
http://www.fredmiranda.com/forum/board/45
Have fun!
G