ANNONS
Annons

Söker snabbplatta till Manfrotto kulled?

Produkter
(logga in för att koppla)

JanOlofHärnström

Aktiv medlem
Vet någon var man kan köpa en snabbplatta till Manfrotto kulled #108?

Plattans storlek i botten är 40x28mm

Jag har kollat Manfrottos hemsida, Scandinavianphoto och Cyberphotos sidor utan resultat.

Tacksam för tips

Kulled 108 finns väl inte i sortimentet längre, det är nog därför det är svårt att hitta. Lite dåligt av Manfrotto att inte ha den typen av information tillgänglig på webben.

Men de har väl inte haft sådär jättemånga olika typer av plattor. Även om den här inte verkar se exakt likadan ut skulle jag gissa att den passar:
http://www.scandinavianphoto.se/?44785

För säkerhets skull ska du kanske fråga Manfrotto. Du hittar ett frågeformulär via länken Contact Us högt upp på deras sida.

Jag har en i min hand just nu som jag inte använder längre...;-)

Slängde mitt gamla huvud häromdagen.

Ge mig din adress så kan jag skicka den.

jag med

Har själv letat i husets alla vrår de senaste dagarna efter min platta till 108:an. De verkar ha en förkärlek till att försvinna. Hittar du någon som har passande plattor så återkom och skriv om det här i tråden! Skulle vara synd om man ska behöva slänga huvudet.

själv har jag 2 som jag inte använder alls för tillfället, mest för att mitt huvud har gått sönder:( Vilket är tråkigt, eftersom jag är riktigt nöjd med den annars.

Att hitta reservdelar till huvudet är nog svårt.

Jag har fått svar från Manfrotto via Turascandinavia.

Plattan skall heta 108PL-14 eller 108PL-38 och skall finnas i välsorterade yrkesbutiker.

Kulan är OK. Med mitt kolfiberstativ så får jag ett hyfsat stabilt kit (ca 2kg) som klarar kamera och tele som väger ihop lite över 3 kg.

magnus67 skrev:
Kulled 108 finns väl inte i sortimentet längre, det är nog därför det är svårt att hitta. Lite dåligt av Manfrotto att inte ha den typen av information tillgänglig på webben.

Men de har väl inte haft sådär jättemånga olika typer av plattor. Även om den här inte verkar se exakt likadan ut skulle jag gissa att den passar:
http://www.scandinavianphoto.se/?44785

För säkerhets skull ska du kanske fråga Manfrotto. Du hittar ett frågeformulär via länken Contact Us högt upp på deras sida.

Det gör den ICKE!

Jag har fått ett stativ där fästesplattan saknas.
Kulleden är märkt "Model 108".

Finns det plattor att köpa? (I så fall var? Länk?)
Eller finns det någon vänlig själ som har en platta att sälja?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar