Annons

söker en bra normalzoom

Produkter
(logga in för att koppla)

Ripper

Aktiv medlem
Tjo jag söker en bra normalzoom
Har ett 70-200 4f L IS USM och en 40D.
Vill ha det jag saknar upp till 70.

Har kollat på ett sigma 24-70 ex 2.8. Men finns det något alternativ?

"Inte canon 24-70L"
 
Canon 17-55 2.8 IS är ett mycket bra val.

Visserlinge får du ett "glapp" mellan 55-70 men det brukar inte vara något som man tänker på.

Mvh
Anders
 
Glapplöst blir det med EF-S 17-85 mm f/4-5,6 IS USM. Men den kostar bara hälften av vad EF-S 17-55 mm f/2,8 IS USM gör, och det beror inte bara på ljusstyrkan.

Så om du vill ha en "bra" ska du nog fundera på 17-55 mm. Vill du ha något billigt och plastigt är den nya kitoptiken, EF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 IS, inte alls så skruttig som man kan tro av priset. Men den som är van vid att hålla i en EF 70-200 mm f/4L IS USM tror att 18-55 är ett skämt, så den är nog inte heller för dig.

Alltså kom jag till samma resultat, men jag ville belysa några alternativ lite.
Finns förresten även EF 24-105 mm f/4L IS USM, om du vill ha mer överlappning. Kan ju sen kompletteras med fina EF-S 10-22 mm f/3,5-4,5 USM, om man vill se brett.
 
nosferatu skrev:
Tamron 28-75/2,8.... om du inte behöver vidvinkel vill säga. Annars e den najs.
Men då försvinner lite av vitsen med just begreppet normalzoom. Han bör nog ändå titta på en glugg mer anpassad för aps-c. Men vi övrigt så är Tamron 28-75 en mycket bra glugg.
 
paul innergård skrev:
Men då försvinner lite av vitsen med just begreppet normalzoom. Han bör nog ändå titta på en glugg mer anpassad för aps-c. Men vi övrigt så är Tamron 28-75 en mycket bra glugg.
Sant :)
Då lägger jag till Tamron 17-50/2,8 i mitt tips. Skrikigare AF och inte lika kul till porträtt, men annars e den också najs.
Har för tillfället båda.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.