Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökaren A2 Vs. A200 ?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Obbe

Aktiv medlem
Funderar på att utöka min kameraväska med en kompakt. Funderar just nu på en A2 eller en A200. Hade tidigare en A1 som jag tvingades sälja efter en vecka till följd av att jag inte stod ut med sökaren. Så nu undrar jag vilken av A2 och A200 som har den bästa sökaren jämfört med A1.

Tack tack!

A200 har väl samma sökare som A1. A2 (som jag har) har den "högupplösta" sökaren. Har själv inte jämfört den direkt med A1/A200 men A2 är definitivt användbar. Själv använder jag alltid sökaren som både sökare och bildvisare. Displayen på baksidan är mest för att kolla menyer och så. Men ingen av dessa kameror är väl direkt kompakta. Beror ju på vad man klassar som kompakt iofs men...

tack för ditt svar.... då får jag nog avstå denna kamera, och det är synd då den har så bra brännvidd +macrofunktion. Sökaren i A1 är ju helt bedrövlig och om et är samma i A200 så är saken biff. A2 går ju inte få tag på ny längre?
Skönt att slippa släpa runt på objektivväskan hade jag tänkt :) ...men men
Förslag på annan kompetent kompakt med bra brännvidd +macro?

Den har slutat tillverkas, jag mailade cyberphoto i förra veckan och fick detta till svar. De hade bara ett demoex. kvar.
För mig löste det sig ändå, jag köpte en beggad igår av ett par som vunnit sin, bra affär, för dem...

Okej. Tack för svaret.

Jag undrar om det är bra eller dåligt? Jag menar, det kan ju vara för att den hade en massa allvarliga brister, eller så var den helt enkelt för proffsig för "herr Svensson" men för amatörmässig för "herr Hasselblad"...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar