ANNONS
Annons

Sånt dära skydd till objektiv - vart köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kimpan900

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag skulle behöva ett sådant skydd till mitt objektiv, det är det standard för nikon d90 18-55mm tror jag..

Vart kan jag hitta och vilket ska jag köpa? Finns ju flera olika modeller och grejjer :<

Är det det främre objektivlocket så finns det både pirat och original på ScandinavienPhoto. Är det det bakre locket så finns det också och är det själva påsen så finns det med :)

Är det det främre objektivlocket så finns det både pirat och original på ScandinavienPhoto. Är det det bakre locket så finns det också och är det själva påsen så finns det med :)

Det dära svarta som man sätter på objektivet längst fram.
Kan du länka vilket jag ska köpa då?

Du vill ha ett motljusskydd.
Leta upp objektivet på Nikons hemsida, klicka sedan på tillbehör så hittar du beteckningen på det motljusskydd som är anpassat till objektivet.

Hepp.. så man får inte vara okunnig? Tror du verkligen någon skulle sitta och göra en troll tråd om fucking lins skydd? >.<

Tack för länken! :) Vilken storlek ska jag ha då så jag inte köper fel? Det är ett 18-55mm objektiv.
55mm eller 58mm?

Det står på undersidan av ditt objektiv, ø52mm ;)

Det står på undersidan av ditt objektiv, ø52mm ;)
Det är inte till mig jag ska köpa det. En bekant som köpte min kamera fick aldrig med det då jag slarvat bort det.

Så jag ska köpa 52mm med snodd? (Vill bara vara super säker så jag inte köper f el, orkar inte lägga onödiga pengar).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar