Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sämsta kameran.

Produkter
(logga in för att koppla)
Det låter sig nog inte göras om man vill försöka vara det minsta seriös.

Kamerorna får nog delas in i grupper till att börja med.

Själv har jag aldrig varit i kontakt med alla de `märkeslösa´ modeller som erbjuds till försäljning för någon hundring i diverse postorderkataloger så jag avstår.

Gott Nytt År! ...;-)

Jag tänkte mest på dom märkeslösa.
Jag ursäktar oom jag utryckte mig dåligt.

Du har verkligen inget att be om ursäkt för. ;.)

Vi kan ju alltid hoppas att någon har några erfarenheter av bottenskrapet.

Jag har en avant dc 440 bara man använder iso 50 och
har lite tur så kan bilderna bli bra.

Men vid iso 200 och blixt blir bilderna förfärliga.

Den sämsta jag har personlig erfarenhet av är min Sony DKC-ID1. Hantering som en videokamera och upplösning anpassad för 100%-betraktning på en Mac Plus (ca en halv megapixel). Men den har i alla fall 12x optisk zoom och var väl ett vettigt köp för sina 20 kkr när det begav sig.

Canon RC-570 Still Video Camera.
Tiden går snabbt...och ser man med dagens ögon (2007) så är den här den sämsta jag haft. Jag tyckte då (1992) att det var en fantastisk apparat. Den gav om jag inte minns helt fel filer på ca 400kb och kostade också runt 20 tusen...

...bara utifrån min egna personliga erfarenhet: Avant. En helt hjälplöst dålig kamera, fullständigt värdelös. Förutom bildkvalitén är även batteritiden närmast ett skämt. Mitt ex heter nåt i stil med Dc 630 och jag har hört att de andra modellerna skall vara om möjligt ännu sämre.

Senast ändrad:
0,3 mp kameran Che-ze Splash har en närmast horribel bildkvalité, tvivlar starkt på att det finns nått sämre. På plussidan är iaf möjlighet att ansluta extern blixt.

Kanske skulle vara lättare att utse en vinnare om vi la ut bildexempel i tråden :)

Min sämsta kamera måste vara
samsung digimax 800k

Köpte den då den kom ut 8 år sedan tror jag det va. Betalade runt 2500 kr hehe

Digimax 800k

Batteriet 2 st AA räckte nästan till 10 bilder typ dvs den åt battrier

Sen kvaliten på korten va ju inte de bästa.

Men de jag kommer i håg mest va Batterierna

Till vilken nytta???

Snälla!!!!! Till vilken nytta är detta?
Nästan som om jag hadde frågat: Grinigaste käringen......

Världen går inte framöver med en sådan tråd; tyvärr.

miroswe skrev:
Konica Minolta Dimage x1. Värre skit har jag inte varit med om.

Kan inte annat än att hålla med, autofocus går inte att lita på och ljusa partier kan ge dimma över hela bilden.
Har haft den på reparation utan resultat, det finns väl en orsak till att dom lagt ner kameratillverkningen.
Skall göra ett försök till att reparera kameran, kanske man kan få köpet upphävt om man har ett par 100 kassa bilder att visa upp.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar