Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Säljer Media Markt pentaxobjektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har sett ett flertal, bl.a. Limited-objektiv hos Media Markt här i V. Frölunda.
 
Media Markt är dyra.
Cyberphoto billiga.
Scandinavian Photo nästan lika biliga som Cyber.

Men som alltid bäst att handla hos den som du brukar handla.
När jag köpte mitt kamera paket med skrivare o grejer för ca:25.000:-
Fick jag bästa pris hos min lokale kamerabutik i stenungsund, som jag brukar handla i.
 
Är det inte så att Media Markt är "lokala" handlare som själva bestämmer vad man ska ha i sitt sortiment. Därför har de olika extraerbjudanden runt om i landet. En cykeltur till Sundsvall eller Växjö kan alltså löna sig! Trampar man det till Lübeck kan det bli ännu billigare:)
 
Jag tycker att Media Markt i Västerås är ganska dyra om man jämför med vad man kan hitta på nätet.

MEN, ibland kan dem ha erbjudanden som är riktigt, riktigt bra. Tex K100D (var det Super?) för ca 2900:-.

Var in i vekcna och kollade på filter...uj, uj vad dyrt.
Finns mycket billigare på Ibej.
 
Media Markt dyra?

Media Markt, liksom många andra större kedjor, har prisgaranti Hittar du samma produkt hos en annan butik på orten så är det bara att hävda prisgarantin. Sen kan det naturligtvis bli billigare på olika nätbutiker och Ebay men några kronor borde det vara värt att se produkten och kunna kolla in den ordentligt innan köp?
 
Enda fördelen?

Fördelen med Media Markt är väl den låååånga radda av objektiv och kameror som man själv kan klämma och känna på utan att be någon i personalen låsa upp en monter.
Sen har de flesta fabrikat under samma tak, hur många andra har det?
Sen är ju de alltid trevligt om man kan gynna sin lokale handlare och är priset ok så handlar man där.
 
Media Markt är dyra, och billiga. Det beror på vilken butik det är, och vilken dag.
Jag hittade t.ex. en Pentax AF 540 FGZ för runt 5000 kr en dag. Nästa gång jag var där kostade den runt 4000 kr.

Jag köpte en Canon Pixma iP4500 på Media Markt, var då klart billigast i området för tillfället.

De hade också en 50" plasma-TV, som enligt uppgift skulle vara 60000 kr billigare i Malmö än i Växjö.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.