Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sälja utrustning
- Trådstartare Lex
- Start datum
Michael Johansson
Aktiv medlem
ebay har ingen .se utan du blir hänvisad till att använda ebay.de, ebay.co.uk osv. Det gör att det blir väldigt komplicerat att ange frakt eftersom dessa sidor bara har fraktalternativ för respektive land och då inom landet eller till andra länder från aktuellt land. Då återstår att välja motsvarande "Endast avhämtning" vilket säker avskräcker många från att läsa vidare i annonsen. Det hade ju varit bra om det hade gått att skriva ungefär "Frakt se annonstexten". När jag sålt på ebay.de så har jag skrivit en förklaring angående frakt att ebay inte förstår att vi i Sverige vill kunna sälja på ebay men att de inte tillåter användning av fraktalternativ från Sverige till andra länder. Därefter lägger jag in olika fraktalternativ för min annonserade vara till olika motagerländer såsom Inom Sverige, EU och resten av världen samt vanlig försändelse (paket eller brev) eller som rekommenderat. Allt i annonstexten.
Jag har också sålt en hel del på Tradera men det är bara några enstaka köpare som kommer utifrån, Norge och Danmark, så frågan är hur kännt Tradera är utanför Sverige.
Jag har också sålt en hel del på Tradera men det är bara några enstaka köpare som kommer utifrån, Norge och Danmark, så frågan är hur kännt Tradera är utanför Sverige.
StanM
Aktiv medlem
Jag har i dagarna sålt en del av min utrustning till MPB.com. Det gick förvånansvärt smidigt efter en liten ”förhandling” om definition av utrustningens skick. Min definition av ”mycket bra skick” motsvarande deras ”som nytt - like new” och det påverkade priset.
Jag fick mail om utbetalning av pengarna två dagar efter att de mottagit utrustningen.
Nu återstår bara den lilla detaljen att pengarna landar på mitt konto …
Jag fick mail om utbetalning av pengarna två dagar efter att de mottagit utrustningen.
Nu återstår bara den lilla detaljen att pengarna landar på mitt konto …
Theresefoto
Aktiv medlem
Rek Mpb alla dagar i veckan. Använt dom två ggr, otroligt smidigt.
Lex
Aktiv medlem
En mellanformatskamera med 4 objektiv, extra magasin bl.a.Beroende på utrustning. Är det unika objekt?
Jag har sålt saker till köpare i Danmark och Lettland på tradera. Antagligen på grund av kronkursen.
karlstrom69
Aktiv medlem
Jag sålde ett antal Mamiya mellanformatskameror tidigare i år på Tradera, och det är hur smidigt som helst. Bäst är nog att lägga ut ett kamerahus med t. ex. normalobjektiv och ett magasin i en auktion. Det är nog vad många letar efter. Resten säljer du i separata auktioner. Funkade kanonbra för mig iaf. Men det beror ju på vilken kamera det gäller. Dyrare kameror är nog inte lika lätt att få sålt på tradera
thommya
Aktiv medlem
Vi har ju även denna som verkar vara lokaliserade i Finland: https://kamerastore.com/
Någon som testat att sälja till dem?
Någon som testat att sälja till dem?