Annons

Sälja Sony - Byta till vad?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är själv normalt vädigt förtjust i småbildsensor på dessa större och rejälare kameratyperna, speciellt ihop med optik som är konstruerat för det, men i detta fallet med fågelfoto så skulle jag misstänka att APS-C potentiellt kan ha en bättre prestanda/pris-ratio för applikationen

Fundera på att behålla A6000 som andra kamera, beg A6000 ger inga jättesummor tillbaka, och adaptrar som passar för kommande Canonobjektiv blir bättre och bättre till E-mount som A6000 har.

Att behålla sony är inte aktuellt. Blir Canon eller Nikon helt klart. Verkar finnas massor på beg.marknaden till vettiga priser. Vilken det blir får jag se. Ska kolla lite viken som kan passa mina behov bäst.

Ägare av stora FF-kameror eller APS-C som också kan vara lika tunga, 7DMKII väger in på snudd 1kg, i gänget med stora kameror är det populärt numera med kompaktare kameror för dom mindre uppdragen, ofta kameror under 500gram och gärna lättare, man använder dom stora kamerorna med rejäla batterier vid vissa tuffare fototillfällen, och tar den lilla smidiga vid andra. Kan vara onödigt att kånka på stora kameran för jämnan liksom.

Kommit så långt då i alla fall att jag avskriver Fuji i detta läget. Ska titta vidare på Canon tills vidare med 400,5,6 och lämplig kamera till det. Bör ju gå att hitta begagnat till hyfsade priser på både kamera och objektiv.

Jag kör med combon 7DmkII & EF 400 f/5.6 funkar alldeles utmärk dessutom går det att hänga på TC 1.4
för att komma upp i 560mm. Denna kombo hittar du beg för 15000-18000:-

Fördelen med 400 är ju vikten blir ett förhållandevis lätt & smidigt paket.

Jag kör med combon 7DmkII & EF 400 f/5.6 funkar alldeles utmärk dessutom går det att hänga på TC 1.4
för att komma upp i 560mm. Denna kombo hittar du beg för 15000-18000:-

Fördelen med 400 är ju vikten blir ett förhållandevis lätt & smidigt paket.

Jo det lutar åt ett 400,5,6. Känns som ett bra alternativ med bra prestanda och inte allt för tungt.
Kameran har jag inte riktigt bestämt än. Kollat lite på 80d och 7dmkII. Då jag filmar en del också så kanske 80d är ett bra val. Inget bestämt än dock, ska läsa vidare och lite senare åka och känna på de jag funderar på för att känna hur de känns i handen.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto