Taralom
Medlem
Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med en sak. Det är så att jag är väldigt intresserad av foto, och har en blogg (http://taralom.blogg.se) där jag lägger upp mina foton. Nu har jag fått en fråga från en som är intresserad av att köpa foton för att förstora upp på canvas. Och jag har aldrig sålt foton förr, så jag är väldigt ny inom detta område.
Jag skulle nog kunna tänka mig att sälja foton, men saken är den, hur ska jag gå tillväga? För om jag bara skickar bilden så kan hon ju göra i princip vad som helst med den. Och det vill jag inte.
Att jag skulle beställa fotona, fast i hennes namn, kanske hon inte vill eftersom hon måste lämna ut sina uppgifter. Det skulle ju vara då om jag beställde hem den/dem och sedan skickade iväg dem till henne. Men det kanske är lite krångligt.
Hur skulle ni ha gjort, eller hur gör ni?
Jag skulle nog kunna tänka mig att sälja foton, men saken är den, hur ska jag gå tillväga? För om jag bara skickar bilden så kan hon ju göra i princip vad som helst med den. Och det vill jag inte.
Att jag skulle beställa fotona, fast i hennes namn, kanske hon inte vill eftersom hon måste lämna ut sina uppgifter. Det skulle ju vara då om jag beställde hem den/dem och sedan skickade iväg dem till henne. Men det kanske är lite krångligt.
Hur skulle ni ha gjort, eller hur gör ni?