Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja förstoringar

Produkter
(logga in för att koppla)

Hilen_

Medlem
Jag har fått så stor efterfrågan på mina bilder så jag hade tänkt börja sälja förstoringar på några av dom. Jag har fotoverksamhet med f-skattsedel.
Det är det med pris jag tänker på som är jättesvårt!
20x30 förstoring typ landskap mm .... vad ska man ta för den?

Jag känner att Vattenkonst är MIN konst och om jag ska sälja någon bild så ligger dom mig så pass varmt om hjärtat så då tänkte jag ta lite mer.

Ska tillägga att JAG beställer förstoringarna. Lämnar INTE ut några filer.

Tack tack!
Helena

Du skall ta så mycket som det går! Det kanske inte är det svar du vill ha, men priset beror ju på vilka köparna är och vad de vill betala. En numrerad och begränsad upplaga kan kanske motivera ett högre pris? Du betraktar ju dina bilder som konst. .

Jag har fått så stor efterfrågan på mina bilder så jag hade tänkt börja sälja förstoringar på några av dom. Jag har fotoverksamhet med f-skattsedel.
Det är det med pris jag tänker på som är jättesvårt!
20x30 förstoring typ landskap mm .... vad ska man ta för den?

Jag känner att Vattenkonst är MIN konst och om jag ska sälja någon bild så ligger dom mig så pass varmt om hjärtat så då tänkte jag ta lite mer.

Ska tillägga att JAG beställer förstoringarna. Lämnar INTE ut några filer.

Tack tack!
Helena

Jaa men kan du säga ungefärlig summa?
Ta en bild i mitt album som t ex Blue ice
Sälja tänker jag göra via min hemsida o verksamhet och det blir till privatpersoner först o främst.
Säkert kompisar i första hand som köper.

Som den amatör jag är så tjänar jag inget på mina bilder, de är alltid en kostnad.
Så när jag väl säljer en bild så tar jag 2-4 ggr kostnaden för bilden.

Det gör att jag kan producera 1 till 3 bilder till mig själv.

Så börja med att fundera på vad din verkliga kostnad är.
Fundera sedan vad DU vill ha i handen när du betalat din skatt.

Mindre än så kan du inte ta betalt.

Hur mycket mer? Det kan bara du svara på.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar