Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja d70n för en d200?

Produkter
(logga in för att koppla)

stylefish

Aktiv medlem
Ja då kanske det var dags då.

Har planer på att uppgradera nu i och med att d200an kommer ut på marknaden.

Det svider lite eftersom att jag allt igenom har gillat min d70. Skulle helst utav allt vilja ha den kvar som backup till d200an men det tillåter inte ekonomin alls.

Nu är frågan om man ska sälja d70n med eller utan 18-70 gluggen. Och ungefär vad kan man tänkas få ut för den med och utan 18-70:t?

Några fina tips i den här soppan skulle vara trevligt.

Må väl allesammans!

/Peter

ps. Många som ska på sollentunamässan i helgen?

jag kan tyvärr inte svara på frågan, men ville anmärka att det kommer nog snart många fler begagnade D70 på marknaden så att de borde bli billiga.

nästan synd att jag redan har en ;-)

Mjoo jag har sett de flesta utav de där annonserna.

Men är runt 5000 en väldigt orimlig summa för huset? Eller måste man ge med 18-70:t i det priset?

Skulle vara kul att ha den kvar till 200:an också.

stylefish skrev:

Har planer på att uppgradera nu i och med att d200an kommer ut på marknaden.

Det svider lite eftersom att jag allt igenom har gillat min d70. Skulle helst utav allt vilja ha den kvar som backup till d200an men det tillåter inte ekonomin alls.

Du får ursäkta mig... Varför inte vänta?? Du har en kamera du är nöjd med, den blir inte sämre för att D200 kommer, du har inte råd med en ny om du inte säljer D70...vilket svider.... låter enkelt i mina ögon....

Mjoo det är klart.

Men samtidigt har jag alltid känt att jag saknar något på d70n. Och så stör jag mig något helt otroligt på dess lilla sökare.

Sen känslan jämfört med d200an vågar jag inte ens tänka på. Vertikalgreppet gör för mig mycket också.

stylefish skrev:
Mjoo det är klart.

Men samtidigt har jag alltid känt att jag saknar något på d70n. Och så stör jag mig något helt otroligt på dess lilla sökare.

Sen känslan jämfört med d200an vågar jag inte ens tänka på. Vertikalgreppet gör för mig mycket också.

Jag sitter i samma sits som trådskaparen. Och vill tacka för dina tankar. Har funderat fram och tillbaka hur jag ska göra, men det blir nu nog som ditt tips. jag väntar tills i vår med att köpa D200 och har D70 kvar så länge.

/viktor

Jag har också tänkt lite fram och tillbaka på att sälja D70:n och ersätta den med en D200.

För att få reda på ett rimligt pris så epostade jag till en av de större svenska butikerna om inbytespris. Om jag säger så här - Det är bara att behålla den istället för att ge bort den...

D200 får det bli för min del och D70:n stannar som makro-kamera.

Jo, det är möjligt men det är många som slåss om att sälja sina D70 just nu och det pressar ned priserna så skillnaden blir inte så stor...

Och jag är tämligen säker på att man får ett bättre totalpris om man säljer D70 och 18-70 separat.

Senast ändrad:
Kommer att vänta ett tag, minst till i vår och satsar pengarna på objektiv istället. Ett nytt kamerahus kommer väl troligen inte göra mina bilder så himla mycket bättre men jag tror att ett/flera bättre objektiv kan göra det. Tycker att 200:an verkar mycket trevlig men är inte så himla tekniktokig. Tillhör gruppen som väntar ut bättre priser och barnsjukdomar.
D70 duger långt för den fotostil jag har.

Förr eller senare vill man byta D200 till den som kommer efteråt. Det ingår i människans natur.
Jag vill gärna ha en D200, men jag är mycket nöjd med min D70. Tänkte behålla den i oöverskådlig tid. Det gjorde jag med min gamla Nikon F401s, för gluggens skull.
Man kan inte heller konkurrera med dem som byter kameror/prylar lika ofta som andra byter sina underkläder. Det kan inte jag.
Men vi är olika, så det är mina egna tankar. :)
/Fred

Tokbillig D70

Just det pojkar, köp en D200 och sälj din dyrt förvärvade D70, gärna en D70s, för en billig penning till mig. Sitter just nu och håller span på bl.a. Blocket.

Har också tillhört de 20% som ska vara först med alla nya tekniska prylar, är skitkul men huva vad kostsamt. Numera känns det skönt att tillhöra de 20% som kommer sist och gärna köper en utgående modell till bra pris, eller varför inte en begagnmad D70s till priset av en kompakt.

Melior de cinere surgo / Jan-Olof

PS. Har ni märkt att det är bara vi killar som snackar teknik och ska ha det senaste. Tur att vi finns för annars skulle utvecklingen stå stilla ;-)

Jan-Olof.
Som trådskapare så irriterar jag mig lite på ditt inlägg.

Varför konstatera något som redan är ett faktum?
Jag/Vi vet redan att andrahandsvärdet är lågt.

Klart det är samma kamera när du köper den om ett år men då finns det redan bättre grejjer.

Det går väldigt sällan att göra ett kap på en sånn här marknad.

Behåll 18-70n. Jag sålde min och ångrar det djupt.
Du borde få minst 5500:- för huset med tillbehör. Minst.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.