ANNONS
Annons

Sälja bilder. Hur?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stockholm.97

Aktiv medlem
Hej, nu funderar jag igen på att sälja mina bilder, men jag vet inte om jag ens hade fått något sålt.(hade inte tänkt dra in några stora summor)
Ni kan kika på mina bilder på min instagram. https://www.instagram.com/stockholm.97/

Kan ju vara så att denna typ av bilder är svåra att sälja o.s.v., så berätta gärna vad ni tror.
Kan tillägga att jag fotar med en Canon 5D ll.

Om du tror att de skulle gå att sälja, hur ska jag då gå till väga? Försöka kontakta någon firma som kan trycka upp bilderna? Sälja filer?
Hade det varit smart att försöka dra igång någon hemsida?

Tack för all hjälp!
 
Gör fina, stora kopior. Fråga på fik, bibliotek osv om du får ställa ut. Sätt vettiga priser. Och tryck ett litet kort med info om vem du är och vad din webbsida heter, där man kan köpa fler bilder.
 
Får ursäktas för sent svar.
Vet du var eller hur jag billigast trycker upp kopior på bilderna i bra kvalité?

Funderade på om jag pratade med något företag som håller på med det och säljer bilder utefter beställning. Säger alltså till dem när jag vill ha en bild tryckt.
Fråga är då hur det blir med frakt o.s.v., då menar jag främst utomlands.
 
Säljande namn?

Något som jag personligen har lagt märke till och funderar lite över är HUR man skaffar sig ett gott namn och renommé! Många gånger när jag tittar på nätet i mer eller mindre "kända" fotografers hemsidor och gallerier tänker jag -"Den där bilden kan ju jag ta! Men väljer att inte göra det för motivet är skräp!" Och ändå finns "mina" egen-refuserade bilder till salu för bra priser på dessa fotografers sidor!
Är jag för hård mot mig själv? Alltför självkritisk? Eller ska jag byta namn till något mer "slående"?! För visst skulle det vara kul att kunna tjäna en extraslant på fotografin!
 
Får ursäktas för sent svar.
Vet du var eller hur jag billigast trycker upp kopior på bilderna i bra kvalité?

Funderade på om jag pratade med något företag som håller på med det och säljer bilder utefter beställning. Säger alltså till dem när jag vill ha en bild tryckt.
Fråga är då hur det blir med frakt o.s.v., då menar jag främst utomlands.



Om du är sugen på att testa canvas eller aluminium utskrifter så rekommenderar jag www.bestcanvas.se

Jag säljer själv mina bilder och brukar ofta beställa från dom. Annars så funkar crimson bra också
 
Har det fungerat bra? Priserna såg ju bra ut men svenskan på sidan var ju bedrövlig

Fredrik

Haha vart är den bedrövlig? Jag har inte läst hela sidan, men det mesta ser okej ut för mig. Skitsamma, det har iaf blivit bra resultat tycker jag. När det var en skada så skickade dom en ny tavla direkt gratis, jättebra kundservice via mail. Sen har jag inte testat crimsons aluminium eller kanvas utskrifter, för dom är så jäkla dyra....
 
Haha vart är den bedrövlig? Jag har inte läst hela sidan, men det mesta ser okej ut för mig. Skitsamma, det har iaf blivit bra resultat tycker jag. När det var en skada så skickade dom en ny tavla direkt gratis, jättebra kundservice via mail. Sen har jag inte testat crimsons aluminium eller kanvas utskrifter, för dom är så jäkla dyra....

Nå bedrövlig kanske var att ta i men bara som ett exempel så är det väl cirka 10 fel i det här stycket...

Fredrik
 

Bilagor

  • Screenshot_20151218-220858-01.jpg
    Screenshot_20151218-220858-01.jpg
    120.5 KB · Visningar: 42
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.