Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja 30D + tillbehör

Produkter
(logga in för att koppla)

perkaby

Avslutat medlemskap
Hej,

Jag har en EOS 30D med ett Sigma Sigma 17-70/2,8-4,5. Har enda sedan jag köpte kameran knappt tagit med kameran på grund av storleken och tänkte därför byta till något mindre.

Nu tänkte jag sälja den inkl Sigma-objektivet, ett Canon 50/1.8II, ett Manfrotto 144B inkl kulled, väska och minneskort.

Vad tror ni som är lite mer bevandrade i begagnatmarknaden att detta paket kan vara värt?

Kameran har gjort uppskattningsvis 2000 exponeringar.

Mvh Pär
 
Hej. Det är svårt att säga. Kola vad andra tar som säljer liknande på annonsmarknaden här på Fotosidan.
Jag kan tänka mig att huset kan gå för 3-4000. Sigma zoom 1800 - 2000, canon normal 900. Stativet kan jag inte ens gissa. mvh Benny
 
Tack för ditt svar!

Har försökt kolla runt lite, men det var så kraftigt varierande priser så jag ville dubbelkolla. Nu vet jag nog ungefär värdet!

/P
 
Hej,
Jag sålde min 30D för ett par månader sedan och fick då ca 3500kr för den. Min hade gått mer än 10k exponeringar men jag sålde den på Tradera där man generellt får mer än här på fotosidan.

Har också sålt ett Canon 50/1.8 och det fick jag runt 1000kr för.

Stativet och sigma-zoomen har jag dock ingen erfarenhet av. Mitt tips är dock att lägga upp sakerna enskilt på Tradera istället för här i ett paket. :) Då får du antagligen mer även fast det är lite jobbigare.
 
Jo, det går nog att pressa ut ett par hundralappar mer ur grejerna genom att sälja allt separat, men jag känner dock inte att jag orkar. Jag har troligtivs en köpare av hela paketet. Om det går snabbt och smidigt så tror jag att jag kan leva med att få lite mindre än om jag skulle sälja allt separat.

Mvh Pär
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.