Flash Gordon
Aktiv medlem
Inom en vecka vet vi mer om Canons mer seriösa satsning på spegellösa kameror. Alla stora aktörer är nu på plats och kriget om marknadsandelar kommer trappas upp.
Som jag ser det kommer vi som konsumenter gynnas av det.
Produktutvecklingen kommer kommer stegras och priserna pressas.
Vid sidan av detta kommer en stor del av dSLR marknaden tuffa på som vanligt.
Jag tillbringade 2,5 månader i Kroatien och tidvis i Wien. På båda ställena kryllar det av turister.
I Kroatien var det konstant människor som fotograferade hela tiden. Både dag som kväll.
Fast till över 99% med mobilkameror. Jag riktigt hajade till varje gång jag såg någon med en systemkamera.
I Wien är det en annan typ av turister men även här är det mest mobilkameror. Antalet systemkameror har minskat drastiskt mot tidigare. De av oss som anser man skall fota med en "riktig" kamera blir allt färre.
Detta är nog ett större hot mot kameraindustrin än kampen om marknadsandelar.
Bara några tankar före läggdags.
Som jag ser det kommer vi som konsumenter gynnas av det.
Produktutvecklingen kommer kommer stegras och priserna pressas.
Vid sidan av detta kommer en stor del av dSLR marknaden tuffa på som vanligt.
Jag tillbringade 2,5 månader i Kroatien och tidvis i Wien. På båda ställena kryllar det av turister.
I Kroatien var det konstant människor som fotograferade hela tiden. Både dag som kväll.
Fast till över 99% med mobilkameror. Jag riktigt hajade till varje gång jag såg någon med en systemkamera.
I Wien är det en annan typ av turister men även här är det mest mobilkameror. Antalet systemkameror har minskat drastiskt mot tidigare. De av oss som anser man skall fota med en "riktig" kamera blir allt färre.
Detta är nog ett större hot mot kameraindustrin än kampen om marknadsandelar.
Bara några tankar före läggdags.