ANNONS
Annons

Ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)
DaKine?

Behöver köpa ryggsäck.
Den ska har rum för 2 kamerahus, 3 zoomar upp till 80-200/2,8 och ett 400. 2 blixtar, film och allehanda tillbehör. Dessutom ska det gå bra att bära ett Manfrotto 055 med stor kulled på säcken.

Dom två jag har funderat på är LowePro Nature Trecker AW och DaKine Reload som säljs här via Fotosidan.
DaKine är något billigare med rabatten men jag undrar över det fasta bärsystemet. Går det att ställa in för olika långa människor? :)
Funkar det bekvämt för mig som är ca 172cm eller måste jag prova säcken nånstans innan jag köper?

LowePro är väl justerbar tror jag.

Nån som vet?

Mvh / Hasse

Har en LowePro Nature Tracker AW, den är fantastiskt skön. Inställningsbar på det mesta, rymmer en väldig massa. Stativet kan man välja om man vill ha på sidan eller bak på ryggan, väldigt bekvämt när man ska gå mycket.

Hej. Jag köpte en Boblebee för ett tag sen. En häftig rygga som tål det mesta. Till ryggsäcken får du en hel uppsjö med spännremmar, nät och diverse prylar. Jag brukar typ bara försiktigt lägga ner utrustningen i ryggsäcken i lite hemma meckad skumplast, funkar finfint. Fördelen med den här ryggsäcken är att man kan använda den till annat åxå bla. som datorväska och skolväska. Men det jag föll för var designen. Jag kan varmt rekomendera väskan.. Att spänna fast stativ och sådant på den är inget problem.

Malmöfestivalhälsningar Uffe. // får se om det blev några bra bilder därinnifrån idag

Re: DaKine?

Hassan skrev:
.
DaKine är något billigare med rabatten men jag undrar över det fasta bärsystemet. Går det att ställa in för olika långa människor? :)
Funkar det bekvämt för mig som är ca 172cm eller måste jag prova säcken nånstans innan jag köper?

LowePro är väl justerbar tror jag.

Nån som vet?

Mvh / Hasse

DaKine säcken är INTE justerbar och det har sina fördelar och nackdelar. För mig som är 190 är den inte riktigt perfekt. Dvs avbärarbältet kommer lite för högt. För dig som är 172 torde det vara tämligen perfekt.

Fördelen med det fasta bärsystemet jmf med Lowes är att det blir stabilare och inte så sladdrigt.

Den andra skillnaden mellan säckarna är att Lowe har inbyggt regnkappa (som man kan dra över) och att plasten i de genomskinliga fickorna på insidan känns som de är av lite bättre kvalitet.

Annars helt jämbördig.

Något annat du undrade över?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar