Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ryggsäck för telezoom+kläder, mat m.m?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lajjan

Aktiv medlem
Hejsan

Jag är ute efter en ryggsäck som jag får plats med min Canon D1100+Sigma 150-500/5-6,3 HSM DG APO OS färdigmonterat. Med kamera+objektiv är det ca 33 cm långt utan motljusskydd. 10 cm till med motljusskydd monterat.

Givetvis plats för andra objektiv också, plus minneskort m.m

Sen skulle jag gärna ha ett bra fack där man kan ha matsäck, regnkläder och andra prylar. Om man är ute på fjällen och vandrar. Så man kan få med sig det mesta.

Jag har kollat på många modeller men ingen ryggsäck som matchar mina behov.

Alltså en ryggsäck med plats för kamera+telezoom monterat + övriga objektiv och ett ordentligt fack med kläder m.m

Tack på förhand
 
Roger, har du en sådan och vad tycker du om den? Har bara klämt som hastigast på en i verkligheten och tyckte att den verkade ganska bra, dock har jag inte provat "på riktigt".

Sedan är det synd att de är så dyra, men jag antar att de tillverkas i otroligt små mängder (kanske en åt gången till och med)?
 
Hej Åke

Jag vill ha en ryggsäck som har kamerafack innbygda. Som exempelvis Lowepro Prorunner 300 aw. Fast det ska finnas plats för kläder+mat. Ungerfär som Tamrac 5550 Adventure 10. Fast den är precis för liten för min kamera+objektiv monterat.

Tror inte dom sittryggsäckarna ifrån Normark har inbyggda kamerafack
 
Senast ändrad:
Hej. Nej den har inga fack för kameror men eftersom jag själv har kameran på mig så behöver jag inte några speciella fack. Har en rund plastburk för mitt 300/2,8 som skydd resten ligger i koger eller i annat. Termos mm i ytterfacken. Får ett större användningsområde utan inredning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.