Annons

Ryggsäck för att bära stort o tungt.

Produkter
(logga in för att koppla)

Kai R

Medlem
Hejsan.

Jag ska iväg och resa med ganska mycket last. Följande vill jag ha
med mig i ryggsäcken.

Nikon D700 med PDK-1
Nikon AF-S VR 300/2.8
Nikon AF-S VR 70-200/2.8
Nikon AF-S 14-24
Nikon AF-S 50/1.4
Extrahus Nikon D90
2 Nikon konvertrar
Sony Vaio 16.4" skärm widescreen.
Laddare till kamerorna.

Har idag en Lowepro Computrekker AW som tyvärr inte rymmer datorn.

Söker tips på ryggsäckar som tar allt detta. Helst i butik i Stockholm,
eftersom jag reser på måndag kväll nästa vecka.

mvh
Kai
 
Det enda som funkar tycker jag är att ta med grejerna till butiken och testa. Det är inte bara att grejerna skall få plats, du skall trivas med själva ryggsäcken också. Den skall sitta bra och och passa din rygg när du skall ha med så mycket. ScandinaivianPhoto har butik i Stockholm.

/FW
 
Stor (kanske FÖR stor för dig?) och rejäl.

Och denna packade jag mina kameraprylar när jag var i Botswana för några år sen.
Den är jättestor (jag får ner mitt 500/4), stabilt byggd och är mycket bekväm att bära.
Fantastisk kvalite' som allt annat som ThinkTank tillverkar.
 
Hadde också en Computrekker AW, men gillade inte riktigt den.

Funderade sedan på en "Gura Gear - Kiboko" vilken är riktigt lätt, men vill minnas den saknar datorficka och kostar en bra slant då den måste beställas från "over there" Amerikat alltså.

Köpte istället en "Tamrac - Expedition 8x" vilken svalde både dator och 300/2.8VR, vilka var mina orosmoln inför köpet. NÖJD!
Dragkedjorna har också designats för att hålla damm och väder ute, vilket är kalas om man är i dammigare miljöer.

Men nu har Tamrac en "Expedition 9x" också, vilken verkar ha designats om lite med de långa teleobjektiven i åtanke. Tamracväskorna upplever jag förrutom den lite lägre vikten också att de är aningen mindre sladdriga än Love's grejjer.
Har också en Tamrac - Adventure 9" som jag (nästan) får in allt det du beskriver och ser dessutom riktigt hemlig och diskret ut. Däremot är kanske inte denna mindre väska designad för att bära lika tungt som Expedition modellerna, och saknar därmed lite skön stoppning i axelremmarna för att matcha vikten. Men den har datorfack och 300VR'n går att prångla ner i toppfacket, dock ej monterad på kameran eller med motljusskyddet i användarläge.
 
Senast ändrad:
Man e väl inte klen :)

Stora väskor med tyngd är inga problem. Man har ju burit större
och längre. Men det är mest för att få logistiken att funka.

Think Tanken såg väldigt bra ut. Speciellt med tanke på att jag
vill ha en "legal" kabinväska. Finns det någon som säljer dem i
Stockholm och med lite tur kanske har en hemma?

Annars så ligger Tamrac bra till. Ska definitivt kolla in Rajala
och Scandinavian på fredag.

mvh
Kai
 
Stora väskor med tyngd är inga problem. Man har ju burit större
och längre. Men det är mest för att få logistiken att funka.

Think Tanken såg väldigt bra ut. Speciellt med tanke på att jag
vill ha en "legal" kabinväska. Finns det någon som säljer dem i
Stockholm och med lite tur kanske har en hemma?

Annars så ligger Tamrac bra till. Ska definitivt kolla in Rajala
och Scandinavian på fredag.

mvh
Kai

Hej,

Jag har själv Think Tank Airport Addicted 2. Köpte den på Rajala i sthlm. I den får jag plats med:

2 st kamerahus
1 st 500 / 4
1 st 70 - 200 / 2.8
1 st 1.4x extender
1 st 2x extender
1 st vidvinkel/normalzoom
1 st 15" laptop

Blir ju en del vikt totalt sett, men går bra att resa med. Skulle det inte vara för laptopen så skulle nog Kibokon vara ett bättre val tror jag. Går att få ner mer objektiv i den. Med den så kunde jag nog få in 2-3 objektiv till minst.

mvh,
Edvard
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.