ErlandH
Aktiv medlem
... jag har sökare på min systemkamera men använder den i princip aldrig.
Varför det? Vad är det för kamera?
Om du inte vill använda sökare kan du ju bortse från min kommentar angående bristen på inbyggd sökare i G3x.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
... jag har sökare på min systemkamera men använder den i princip aldrig.
Om man är van vid att fotografera med en telefon är det väl inte så konstigt att man fortsätter att göra likadant med en "riktig" kamera?
Kanske - det kanske går an upp till 200mm tele sedan blir det svårare.
Sony DSC-RX10 III tycker jag verkar intressant - 25 x zoom och mkt ljusstark för att vara så mkt zoom. Motsvarar 24-600mm f2,4-4... samt relativt stor sensor.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=DSCRX10mk3
Självklart bra - men riktigt dyr också.
Hej
Jag är ny på kompaktkamera marknaden och testar just nu en Sony rx100 III. Jag är väldigt imponerad av den, MEN, jag vill ha en kamera som kan zooma betydligt bättre än vad den gör (24-70mm). Vad ska jag se efter för kamera? Jag vill ha vinklingsbar skärm och jag vill även använda den som filmkamera.
Jag vill helt enkelt kunna zooma när mina barn spelar fotbollsmatcher, är en bit ut i havet och badar, leker på en sommaräng... ja ni förstår...!
Hoppas ni ha några bra tips! Kvalitén på bilderna blir ju super fin i rx100 III så de egenskaperna vill jag gärna ha kvar så gått det går.
Fast, martinot, han skulle ju fota sina barns fotbollsmatcher och E-PL7 liksom hela E-P serien saknar PDAF och ger dålig följande autofokus vid sport.
Jag har bara haft RX100 III hemma på prov nu i tre dagar, jag har sökare på min systemkamera men använder den i princip aldrig. Men det kanske man borde då för att få bättre bilder.