Annons

Rocken roll på Roskilde.

Produkter
(logga in för att koppla)

mickearvid

Aktiv medlem
Hej

Jag har alldrig varit på en riktigt stor fetsival någon gång, funderar på att åka till roskilde i sommar.

Jag skulle gärna fota under tiden man är där, min lille bror tycker det är dumt att ta med sig en dyr kamera.

Det är ju omgivningen/tillfällerna som offtas gör bilden. Att ha möjligheten att fota bra band + festande människor är det nog värt risken. Har inte så stor nytta av kameran om den ligger hemma och dammar.

Till frågorna:
Någon som har varit på roskilde, tagigt med sig kamera ? Får man ha den inne på konserter ? Är det OK att ha en kamera väska med sig in på konserter ?

Någon som vet om en bra extra försäkring som man kan ha för en kamera ?

Är det dumt att ta med sig kameran, ska man köpa sig en liten kompakt kamera istället ?

Några funderingar ...
 
Om du tänkt att vara nykter under festivalen så lär du inte ha några problem, för att fota får man göra (har inte märkt att någon vakt sagt åt nå fotograf när de har tagit bilder under spelningar)

Men om du å andra sidan tänkt att dricka till, så äre nog bättre att köpa sig en liten kompakt.
 
Hej

Nu behöver vi inte gå in på detaljerna, men har tänkt att ligga lågt på drickandet under festivalen (sen får man se hur det går, men det är planen).

Tror ni att man får ha med sig en ryggsäck till en spelning, har en tamrac väska ?
 
Det är inga som helst konstigheter med att ta in utrustningen; det enda jag varit med om som de stört sig på var när de för några år sedan sade att man inte fick ta med sig soffor in på festivalområdet längre. Senast i somras träffade jag en kille som hade med sina L-zoomar i tältet. Något jag kanske skullt tänkt både en och två gånger om...
När det gäller Roskilde kan du tänka på följande: Om du vågar, då är det förmodligen tillåtet ;)
 
Tjenare.

Får tacka för svaren, men kanske är lite förmycket svensk, här finns det regler för allt =) .

Då kommer jag troligtvis släpa med mig kameran till roskilde..

... Men ska förshäkerhetsskulle spana in någon försäkring.
 
Jag klickade mig in på deras site och slog över till engelska så förstog man ju faktiskt vad som stog under biljettförsäljning och vilkor:

"Photo and video
You are allowed to take pictures with still-picture cameras (no flash in front of the stages)."

Så det verkar vara lungt att plåta på, nästan så man blir lite sugen att åka ner, tål att fundera på..
 
Hej igen.

Låter ju strålandes.. biljetterna var inte de billigaste .. =)

Men vad gör man inte för att få kräla runt med 90 000 fulla rock fantaster =)

Jag och brollan ska dit, antar att sambon inte är så sugen, så det blir att köpa sig några extra minneskort... för kameran följer med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.