Annons

Robust begagnad med autofokus

Produkter
(logga in för att koppla)

Göjje

Medlem
Min Canon EOS ELAN (amerikansk 100) har gett upp. Den gillade jag. Nu är jag ute efter en robust kamera som kan vara med på resor och friluftsliv. Jag kan betala runt 3000 för ett hus och då antar jag att bara begagnat kommer i fråga. Pratade i dag med Lasses fotofynd om en EOS 630 som lät som ett bra alternativ. Känner du till den eller kan du tipsa mig om andra alternativ?

Vet inte vad 630 motsvara men
Eos 600 är väldigt gedigen och det
går exempelvis att göra ett antal programreringar av kamerans funktioner plus att motorn är grymmt snabb.
enda nackdelen med 600(och reten av 600serien) är det smala AF fältet

Om jag nu inte helt missförstått så är 630 en amerikansk 600 och alltså väldigt mycket robustare än en eos 100
har haft både en 600 och en 100

Försök hitta en Eos 5, den är robust så det räcker.

Kanske dock svårt att hitta den för 3000:-, men lägg på en tusing så bör det inte vara några problem.

EOS 600-serie är välkänd vara bland Canons allra bästa kameror. väldigt slitstarka och gedigna. De var stilbildande och långt före sin tid.
Dock håller inte slutaren i all evighet. Är den paj lönar det sig sällan att byta.
Ett hus kostar oftast 1500-2500 beroende på skick.
Du lär inte bli annat än mycket nöjd med en 630.
630/600 är samma kamera.
Länk

EOS 620

är min favorit. Den har synktid på 1/250 och en grej till som jag nu inte kommer på. Jag har själv köpt flera 600or senaste året (620, 600 och RT, som är en 600 med genomskinlig spegel och 8 bilder/sek).
Dessa hus är i särklass de mest gedigna före EOS 1varianterna.

Fredrik H skrev:
Försök hitta en Eos 5, den är robust så det räcker.

Kanske dock svårt att hitta den för 3000:-, men lägg på en tusing så bör det inte vara några problem.

Jag har för mig att jag såg en för 3500 kr på Fotosidans annonssida. Den kanske är borta nu men vem vet...

EOS 600 eller EOS 5

Tack!
Nu har jag fått tips om både EOS 5 och EOS 600. Kände på en 600 i dag och den knns verkligen gedigen, dock lite darrig AF. Kan nån hjälpa mig jämföra EOS 600 och EOS 5. Det skiljer minst 1500 i pris...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar