Annons

rimligt pris att sälja Nikon d60 för?

Produkter
(logga in för att koppla)
hallå där.

Jag äger just nu en Nikon d60 + kitobjektiv. Jag gillar min kamera och fotar bara vid enstaka tillfällen men kan i vissa fall känna att jag vill byta upp mig. Jag ska eventuellt köpa en d80 och måste då sälja min d60. Frågan till er är; vad tycker ni är ett okej pris? Jag köpte kameran år 2008 och kan knappast säga att den är oanvänd, snarare tvärtom. Men även fast jag har använt den flitigt så har den inte fått en endaste skada på sig. Så åter igen. Vad tycker ni?


Nikon D60 + Kitobjektiv

Nypris: 5000- 6000:-



är tacksam för alla typer av åsikter :)

/Hanna
 
Vilka fantasipriser ! 3-4000 tusen för en D60 ! Bara för att någon vill ha 3.700kr betyder inte det att dom får det,eller att den skulle vara värd det.För det priset får man nästan en ny D3000.Vad kameran kostade ny har ingen betydelse.Skulle gissa på mellan 1500-2000 kr för en D60 !
 
Men förlåt då.... Har ingen koll när de gäller dessa budgetkameror, sökte bara på den på blocket för att se vad andra begärde...

Kan vara bra att kolla vad prylarna kostar splitter nya i billigaste internet-butiken också (kolla på exempelvis Pricerunner).

Det är redan fruktansvärt många annonser på gamla kameror ute som kostar mer än nya gör idag. Köper man ny färsk elektronik så måste man inse att det är en rejäl förlust redan från första stund - iaf om man inte tjänar pengar på bilderna då..

Själv skulle jag aldrig köpa nåt begagnat för samma pengar som man kan få motsvarande pryl splitter ny för.
 
60% av det pris du själv tänkt att du kan få...

Hm, med tanke på fantasipriserna på blocket så måste ju folk tro att deras kameror är antika! 60% känns lite mycket.. hehe :D

Kolla Tradera, där säljs hur mycket gammal skit som helst, ofta begagnade kameror och objektiv för nypris eller mer!

OCKER! (ett underbart ord vars innebörd har diskuterats ända sen blocket kom till)
 
Kolla Tradera, där säljs hur mycket gammal skit som helst, ofta begagnade kameror och objektiv för nypris eller mer!
Om man kollar avslutade auktioner på Tradera så kan man få en idé om vad saker är värda, dvs vad folk faktiskt är beredda att betala. Nikon D60 med kitzoom har sålts för priser omkring 3000 kr. Å andra sidan har flera auktioner med utropspris kring 3000 kr blivit helt utan bud.

Att annonsera ut paketet för strax under 3000 kr och vara beredd att pruta ett par hundra är kanske en rimlig idé.
 
Cyberphoto säljer just nu Nikon D3000 för 2.990kr ! Den är ju inte bättre än D60 men ny och med garanti !
 
I februari 2010 köpte jag en NikonD60 med kitobjektiv på en Blocketannons. Kameran var helt ny, aldrig uppackad, lotterivinst. Gav 2900:- vilket då var ½ priset av vad D3000 kostade i affären.

Hade jag sökt en beg kamera idag hade jag inte gett mer än 2000:- för något motsvarande.
 
Min uppfattning är att rimliga begagnatpriser för D40, D40x och D60 med kitobjektiv ligger mellan 2000 och 3000 just nu. D50 oftast något dyrare - den klarar ju objektiv utan AF-motor i sig. Dra av några hundringar för synligt slitage eller om du tagit femsiffrigt antal bilder med den, lägg på några hundringar om den verkligen är i nyskick och har kartonger, kvitton, minneskort och liknande småtillbehör.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.