Utan att försvara Åke Gren,s uttalanden så tror jag mig skönja att Uppröraren (Fotografen) har missat en stor poäng i Åke Grens uttalanden. Nämligen att hans poäng med sin (många ggr tokigt) uttalade predikan var att det enligt honom och Bibeln finns en stor öppenhet mot moraliskt avvikande (enligt Bilbeln då,,) livsstilar. Nästan ingen har tilltagit sig hela bilden av det som blev sagt den dagen på Gotland.
Jag har lyssnat till hela predikan + +, + att jag hörde hela rättegången (den som sändes en hel dag på tv). Tråkigt nog så hade inte heller Åklagaren lyssnat till meningen och syftet bakom Åke Grens predikan.
Vi lever i ett samhälle där vi tror oss vara så kritiska! Jag menar att det är nästan tvärt emot!
Vi får så mycket info och tror oss veta, oj så fel det kan bli ibland. Vi blir lurade i alla stress, åklagarna hänger med samma sväng och här även "konstnärerna". Inget konstigt i det men ack så tråkigt.
Tidigare så var konstnärerna individer som ofta särade sig ifrån samhället och betraktade situationer ur ett väl reflekterat perspektiv, idag så tror jag att samtidskonstnärerna siktar att nå sin egen samtid på ett helt annat sätt. De tar inte samma avstånd, de får alltså itne samma rika perspektiv, men då blir också resultaten som de blir. Här ser iaf jag ett ypperligt bevis på en konstnär som halkar ut på tunn is på Bambiben. Kanske tillfredsställer hon samtida lika vilsna, det ser så ut. Men visst blir det till stor del lite väl ihåligt.
MVH Niclas, med många tunga men viktiga ord..