Jolly_Jumper
Aktiv medlem
Detta är originalbilden. Tyvärr har jag inte kvar tidningen och jag hittar inte annonsen på nätet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad jag förstår har bilden inget med insändaren att göra. Den var en illustration till en text på tidningens familjesida om att kvinnan fyllde år.Man lättar ju naturligtvis hästen om man gör något. Finner det något förvånade att en tidning skulle lägga ner jobbet på att retuschera bort en häst som är så dominerande i en bild till en insändare.
Beskärning, javisst, om det är en bylinebild man är ute efter vilket det troligen var. Om insändaren handlar om vaccinationer så kan ju jag undra vad hästen har där att göra till att börja med.
Vad jag förstår har bilden inget med insändaren att göra. Den var en illustration till en text på tidningens familjesida om att kvinnan fyllde år.
Jag är faktiskt benägen att hålla med Mathias just vad det gäller kvällspressen. Det är defacto extremt mycket kändisskvaller och extremt mycket rena felaktigheter. Där ligger morgonpressen betydligt bättre till. Men så har det väl "alltid" varit? Altså att morgonpressen har haft högre anseende än kvällspressen?
Ulf, det har du absolut rätt i, och det är ju i sig lite ironiskt kan jag tycka.
Att de inte inser hur dylika rubriker/löpsedlar undergräver deras anseende och trovärdighet: "Nordpolens is borta om sju år", "Chockbilder - Så slår klimathotet", "Nya chockbilder: Här smälter Arktis" och "Schlagerhatet som kan starta ett världskrig" (Världskriget skulle alltså vara att olika länder vägrade vara med i Eurovision Song Contest) eller "Klänningen kunde dödat Lady Gaga".
Alla knasiga och ibland rent idiotiska rubriker brukar skyllas på att det inte är artikelförfattaren som sätter rubriken. Visst visst, må så vara, men blir inte artikelförfattarna fly förbannade när deras artiklar slaktas med fullkomligt puckade rubriker? Givetvis sätts rubriker och löpsedlar för att tidningen ska sälja, det förstår väl de flesta, men i just Aftonblades fall har det gått så långt så man nästan kan föreställa sig dollartecken i ögonen på rubrikmakarna.
Smygreklam gillar de också Här får 40-åringen sitt livs chockbesked
Att recensera en tidnings innehåll på grund av dess löpsedlar är lika korkat som att skriva en filmrecension efter att ha kollat trailern på 45 sekunder.
Vem har recenserat innehållet baserat på löpsedlarna?
Men visst stämmer det. Att sedan artiklarna i tidningen ifråga till stor del genomsyras av samma idioti som löpen är en annan femma. Det kan man SJÄLVKLART inte veta utan att läsa innehållet.
Om man slänger ett öga på ulfboos aktivitet här på fotosidan så ser man att det nästan enbart handlar om inlägg i olika bildstöldstrådar och i princip alltid aggresivt ställningstagande mot fotografen/för tidningarna.
Han kanske är dessa tidningars lobbyist här på FS?